Francuska povećava poreze na teška i zagađujuća vozila u borbi za održivu mobilnost

Foto: Shutterstock

Francuska pojačava napore u suzbijanju teških i zagađujućih vozila, usmeravajući građane ka električnim automobilima i javnom prevozu.

Od 1. januara, primenjena su nova pravila oporezivanja pri kupovini novih automobila, smanjujući prag težine za teška vozila sa 1,8 na 1,6 tona, što utiče na SUV-ove i terence.

Dodatni porezi se kreću od 10 do 30 evra po kilogramu, što može dodati oko 16.000 evra ceni srednjih SUV-ova.

Osim toga, proširen je porez na kupovinu zagađujućih vozila, sa nadoknadama koje počinju od 50 evra i dostižu do 60.000 evra za visokoemisione automobile.

Ovaj korak se uklapa u širu strategiju Francuske koja promoviše električna vozila proizvedena u Evropi i smanjuje emisije.

Predsednik Emanuel Makron je predstavio podsticaje za kupce električnih vozila, uključujući mesečni zakup od 100 evra i “zelenu” premiju od 5.000 evra (7.000 evra za porodice sa nižim prihodima) za električna vozila ispod 47.000 evra.

Međutim, kriterijumi za dobijanje premije će se pooštriti 2024, uzimanjem u obzir emisija tokom proizvodnje i transporta vozila.

Makron cilja da Francuska proizvodi milion električnih vozila do 2027. i otvori četiri nove fabrike baterija.

Ova akcija nije usmerena samo na električna vozila, pa je planirano i 700 miliona evra investicija u 13 projekata gradskog železničkog saobraćaja.

Lokalne vlasti, uključujući Pariz, takođe preduzimaju korake.

U februaru će građani glasati o trostrukom povećanju taksi za parkiranje teških vozila na 18 evra po satu u centru grada i 12 evra po satu drugde.

Gradonačelnica Pariza, An Idalgo, smatra to “oblikom socijalne pravde”, usmeravajući se ka skupocenim automobilima i promociji promene ponašanja.

Ako se odobri, mere bi mogle stupiti na snagu početkom sledeće godine, uz podršku 61% Pariza za povećanje cena parkiranja za SUV-ove.

Grenobl i Lion takođe planiraju povećanje taksi za parkiranje teških vozila, ukazujući na širi trend posvećenosti Francuske održivoj mobilnosti.

električna vozila Evropski automobili Francuska Pariz porezi zagađenje

Preporučeno

Dejvid Stejnfort: Karakteristike pretnji od klimatskih promena nisu dovoljno prepoznate

Dejvid Stejnfort: Karakteristike pretnji od klimatskih promena nisu dovoljno prepoznate

Jul. 08, 2024
Predsednica EBRD u poseti Srbiji: Fokus na tranziciji zelene energije i održive infrastrukture

Predsednica EBRD u poseti Srbiji: Fokus na tranziciji zelene energije i održive infrastrukture

Jul. 08, 2024
Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Jul. 08, 2024
Srbija sa zalihama litijuma može biti ozbiljan igrač za ekološka vozila

Srbija sa zalihama litijuma može biti ozbiljan igrač za ekološka vozila

Jul. 08, 2024
Kina dobila najveću bazu za skladištenje tečnog prirodnog gasa

Kina dobila najveću bazu za skladištenje tečnog prirodnog gasa

Jul. 08, 2024