Zeleni korak Pariza: Trostruke naknade za parkiranje terenaca
Parižani su govorili, odlučno glasajući za trostruko povećanje cena parkiranja za SUV-ove u nastojanju da povrate svoje ulice i podstaknu zelenije urbanističko okruženje.
Inicijativa, koju je predvodila socijalistička gradonačelnica Ana Idalgo, odražava Parizovu posvećenost borbi protiv zagađenja i prioritetizaciji prostora pogodnih za pešake i bicikliste.
Sa preko 54% glasova u korist, Parižani su se opredelili da povećaju cene parkiranja za SUV-ove izvan grada na 18 evra po satu u centru grada, potez usmeren na suzbijanje dominacije teških, zagađujućih vozila na uskim ulicama glavnog grada.
Iako je prisustvo birača bilo nisko, samo 5.7% registrovanih birača je izašlo na glasanje, ishod ukazuje na rastući stav za promenama.
Kampanja Idalgove naglasila je negativne uticaje SUV-ova, navodeći značajnu okupaciju prostora, ekološku štetu i povećan rizik od saobraćajnih nesreća u poređenju sa manjim automobilima.
-Došlo je vreme da prekinemo sa tendencijom da su automobili sve veći, viši, širi – primetila je Idalgo, pozivajući Parižane da povrate svoje gradske prostore.
Povećanje cena parkiranja nametnuće značajan finansijski teret vozačima SUV-ova, posebno onima koji nisu stanovnici grada.
Na primer, šestosatni boravak u centru grada mogao bi koštati do 225 evra za SUV-ove, u poređenju sa 75 evra za manje automobile, što jasno ukazuje na odvraćanje od prevelikih vozila.
Mišljenja Parižana o meri bila su podeljena.
Dok su neki izrazili zabrinutost zbog gužve i ekoloških uticaja, drugi su branili slobodu izbora u selekciji vozila.
Referendum odražava širi diskurs o urbanom kretanju i održivosti, sličan prethodnim konsultacijama o zabrani električnih trotineta.
Administracija Idalgove odavno zagovara Pariz smanjene prisutnosti automobila, sprovodeći mere poput zona bez automobila i promocije alternativnih vidova transporta.
Predstojeće Olimpijske i Paraolimpijske igre podstakle su dodatne napore u unapređenju biciklističke infrastrukture i smanjenju zavisnosti od automobila.
Dok SUV-ovi nastavljaju da ometaju napredak ka čistijem, bezbednijem urbanom pejzažu, Parižani su napravili odlučan korak ka povratku svojih ulica i prioritetizaciji održivih rešenja mobilnosti.
Gradnja Pariza usmerena ka budućnosti koja je prijateljska prema automobilima odražava globalni pomak ka ekološki osvešćenom urbanom planiranju i politikama transporta.