Zeleni korak Pariza: Trostruke naknade za parkiranje terenaca

Foto: Shutterstock

Parižani su govorili, odlučno glasajući za trostruko povećanje cena parkiranja za SUV-ove u nastojanju da povrate svoje ulice i podstaknu zelenije urbanističko okruženje.

Inicijativa, koju je predvodila socijalistička gradonačelnica Ana Idalgo, odražava Parizovu posvećenost borbi protiv zagađenja i prioritetizaciji prostora pogodnih za pešake i bicikliste.

Sa preko 54% glasova u korist, Parižani su se opredelili da povećaju cene parkiranja za SUV-ove izvan grada na 18 evra po satu u centru grada, potez usmeren na suzbijanje dominacije teških, zagađujućih vozila na uskim ulicama glavnog grada.

Iako je prisustvo birača bilo nisko, samo 5.7% registrovanih birača je izašlo na glasanje, ishod ukazuje na rastući stav za promenama.

Kampanja Idalgove naglasila je negativne uticaje SUV-ova, navodeći značajnu okupaciju prostora, ekološku štetu i povećan rizik od saobraćajnih nesreća u poređenju sa manjim automobilima.

-Došlo je vreme da prekinemo sa tendencijom da su automobili sve veći, viši, širi – primetila je Idalgo, pozivajući Parižane da povrate svoje gradske prostore.

Povećanje cena parkiranja nametnuće značajan finansijski teret vozačima SUV-ova, posebno onima koji nisu stanovnici grada.

Na primer, šestosatni boravak u centru grada mogao bi koštati do 225 evra za SUV-ove, u poređenju sa 75 evra za manje automobile, što jasno ukazuje na odvraćanje od prevelikih vozila.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Mišljenja Parižana o meri bila su podeljena.

Dok su neki izrazili zabrinutost zbog gužve i ekoloških uticaja, drugi su branili slobodu izbora u selekciji vozila.

Referendum odražava širi diskurs o urbanom kretanju i održivosti, sličan prethodnim konsultacijama o zabrani električnih trotineta.

Administracija Idalgove odavno zagovara Pariz smanjene prisutnosti automobila, sprovodeći mere poput zona bez automobila i promocije alternativnih vidova transporta.

Predstojeće Olimpijske i Paraolimpijske igre podstakle su dodatne napore u unapređenju biciklističke infrastrukture i smanjenju zavisnosti od automobila.

Dok SUV-ovi nastavljaju da ometaju napredak ka čistijem, bezbednijem urbanom pejzažu, Parižani su napravili odlučan korak ka povratku svojih ulica i prioritetizaciji održivih rešenja mobilnosti.

Gradnja Pariza usmerena ka budućnosti koja je prijateljska prema automobilima odražava globalni pomak ka ekološki osvešćenom urbanom planiranju i politikama transporta.

Mobilnost održivost Pariz Parkiranje Terenci Urbanističko planiranje

Preporučeno

Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Jul. 08, 2024
Srbija sa zalihama litijuma može biti ozbiljan igrač za ekološka vozila

Srbija sa zalihama litijuma može biti ozbiljan igrač za ekološka vozila

Jul. 08, 2024
Kina dobila najveću bazu za skladištenje tečnog prirodnog gasa

Kina dobila najveću bazu za skladištenje tečnog prirodnog gasa

Jul. 08, 2024
Ministarka Đedović: Izgradnja jednog gigavata solarnih elektrana prioritetni projekat u sektoru OIE

Ministarka Đedović: Izgradnja jednog gigavata solarnih elektrana prioritetni projekat u sektoru OIE

Jul. 08, 2024
Toplotna energija iz otpada za oko 30.000 Beograđana

Toplotna energija iz otpada za oko 30.000 Beograđana

Jul. 08, 2024