Zagađivači neba: Privatni avioni u fokusu ekološke polemike

Foto: Shutterstock

Klimatska kriza nije više samo pretnja na horizontu, ona je stigla pred naša vrata sa razornim toplotnim talasima, sve češćim požarima i poplavama.

Očajnički je potrebna brza akcija i zaštita zajednica koje se suočavaju s ekološkom nepravdom.

Peter Kalmus i njegova koleginica Kongresmenka Nydia Velázquez su ovog jula predstavili Zakon o Oporezivanju Alternativnog Transporta Ugljeničkom Taksom za Avijaciju (FATCAT Act), s ciljem da se uspori ekološki štetan privatni vazdušni prevoz.

Privatni avio-prevoz je najveći potrošač energije među transportnim opcijama.

Za svakog putnika, privatni avioni emituju čak 14 puta više štetnih gasova u poređenju sa komercijalnim letovima i čak 50 puta više nego vozovi.

Paradoksalno, privatni avioni plaćaju znatno manje poreza u odnosu na komercijalni vazdušni saobraćaj. Ovim zakonom se menja ta nepravedna situacija.

Predloženi zakon bi povećao poreze na gorivo za privatne letove sa trenutnih 0,22 dolara na gotovo 2 dolara po galonu.

Ova promena bi se približila ekvivalentu od oko 200 dolara po metričkoj toni CO2 emisija jednog privatnog aviona.

Takođe, postojeća oslobođenja od poreza za aktivnosti privatnih letova koje doprinose klimatskoj krizi, kao što su istraživanje nafte ili gasa, bi bila ukinuta.

Prihodi generisani ovim zakonom bili bi prebačeni u Fond za Aerodrome i Vazdušni Saobraćaj i novootvoreni federalni Fond za Čiste Zajednice.

Ovaj novac bi se koristio za podršku nadzora vazduha u zajednicama koje se suočavaju s ekološkom nepravdom i dugoročna ulaganja u čist i pristupačan javni prevoz širom zemlje.

To uključuje i unapređenje putničkih železničkih i autobuskih ruta blizu komercijalnih aerodroma.

Ova inicijativa je pitanje ekonomske i ekološke pravde.

Najbogatiji 1% globalno je odgovoran za dvostruko više emisija CO2 od donjih 50%, ali teret ovog zagađenja snose oni koji već pate.

Dok bogati vlasnici privatnih aviona lete u udobnosti, niže prihodne i marginalizovane zajednice već trpe posledice klimatske krize.

U svetlu sve ozbiljnijih klimatskih izazova, hitna je potreba za ozbiljnom akcijom.

Ovaj zakon bi prisilio ultra bogate da plate svoj fer deo za ekološku štetu koju nanose.

Ovo je korak prema izgradnji energetski efikasnog i održivog transportnog sistema koji je neophodan za budućnost naše planete.

CO2 Energija gas gorivo klimatska kriza nafta privatni avioni štetni gasovi zagađenje

Preporučeno

NIS sa 144,5 miliona dinara podržava projekte zelene energije u lokalnim zajednicama

NIS sa 144,5 miliona dinara podržava projekte zelene energije u lokalnim zajednicama

Jul. 08, 2024
Najviši vrh Mont Everesta prepun smrznutog smeća: Čišćenje će trajati godinama

Najviši vrh Mont Everesta prepun smrznutog smeća: Čišćenje će trajati godinama

Jul. 08, 2024
Dejvid Stejnfort: Karakteristike pretnji od klimatskih promena nisu dovoljno prepoznate

Dejvid Stejnfort: Karakteristike pretnji od klimatskih promena nisu dovoljno prepoznate

Jul. 08, 2024
Predsednica EBRD u poseti Srbiji: Fokus na tranziciji zelene energije i održive infrastrukture

Predsednica EBRD u poseti Srbiji: Fokus na tranziciji zelene energije i održive infrastrukture

Jul. 08, 2024
Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Jul. 08, 2024