Velike korporacije dvostruko deluju: Javno podržavaju klimatske ciljeve, ali lobiraju suprotno

Foto: Shutterstock

Nedavni izveštaj neprofitne organizacije InfluenceMap otkrio je protivrečnosti između klimatskih obaveza i lobiranja velikih korporacija, uključujući gigante poput Glencorea, ExxonMobila i Stellantisa.

Studija, koja je analizirala 293 kompanije sa Forbes 2000 liste, otkrila je da je gotovo 60% onih sa ciljevima neto nula emisija izloženo riziku “pranja zelene nule” zbog suprotnih lobističkih praksi.

Izveštaj ističe značajnu razliku između javno objavljenih klimatskih obaveza ovih kompanija i njihovih stvarnih aktivnosti koje utiču na politiku.

Glencore, na primer, identifikovan je kao protivnik uvođenja stalnih klimatskih politika u Evropskoj uniji i predloženog dizajna reforme Mehanizma zaštite u Australiji.

Prema InfluenceMap-u, ExxonMobil se zalagao protiv predloženih pravila Agencije za zaštitu životne sredine SAD-a za elektrane, dok je podržavao proširenje nafte i gasa u SAD-u.

Stellantis, uprkos cilju postizanja neto nula do 2038. godine, protivio se predloženom cilju EU za smanjenje emisija ugljen-dioksida za 100% kod novih automobila i kombija do 2035. godine, i podržao je napore za oslabljivanje standarda emisija SAD-a za lakša vozila.

Vodeći autor izveštaja, Vil Ejčison, naglašava ključnu ulogu korporativnog uticaja u usporavanju napretka klimatskih politika, pripisujući sporu dinamiku akcije koju predvode vlade upravo ovakvim mešanjima.

Nalazi izveštaja predstavljaju ozbiljan “zvučni alarm” za biznise, kako kaže Ketrin Mekena, predsedavajuća UN-ove Visoke ekspertske grupe za obaveze o neto nula emisija nevladinih entiteta.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Mekena dovodi u pitanje kredibilitet kompanija koje svojim lobiranjem aktivno podrivaju akcije u vezi sa klimatskim promenama, uprkos njihovim deklarisanim obavezama prema neto nula emisijama.

Dodatna analiza web sajtova kompanija koju je sproveo InfluenceMap ukazuje na značajan jaz između njihovih javnih komunikacija o postizanju neto nula i njihovih lobističkih aktivnosti.

Iako je preko 90% kompanija izražavalo “neto nula” ili slične termine na svojim veb sajtovima, postojala je slaba korelacija između ove komunikacije i pozitivnog zalaganja u oblasti klimatskih politika.

Dok se UN priprema za održavanje COP28 later this month, izveštaj naglašava hitnu potrebu da kompanije transparentno obelodane svoje lobiranje i angažmane u politici, usklađujući ih sa svojim deklarisanim klimatskim planovima.

Nepoštovanje ovog zahteva, kako upozorava izveštaj, moglo bi dovesti do nemogućnosti ostvarivanja ambicioznih ciljeva Pariskog sporazuma.

COP28 izveštaj klimatske promene Korporativna odgovornost lobiranje Lobiranje kompanija neto nula pariski sporazum

Preporučeno

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

Jul. 05, 2024
Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Jul. 05, 2024
Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Jul. 05, 2024
Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Jul. 05, 2024
Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Jul. 05, 2024