Studija pokazuje: Ciljevi velikih kompanija su isuviše slabi
Ciljevi smanjenja emisija ugljenika od strane najvećih kompanija na berzi su zajedno suviše slabi, što znači da ne uspevaju da odigraju svoju ulogu u sprečavanju najrazornijih uticaja globalnog zagrevanja, pokazao je izveštaj od utorka.
Studija 51 kompanije, koju su sproveli neprofitni institut NevClimate i Carbon Market Watch, pokazala je da su se kompanije obavezale na smanjenje svojih emisija za 30% u proseku do 2030. godine, u poređenju sa 43% potrebnih za ograničavanje globalnog zagrevanja na 1,5 stepeni Celzijusa do 2050. godine.
Iako je 19 firmi poboljšalo svoje ciljeve u poslednje dve godine, ciljevi drugih bili su dvosmisleni i vezani samo za deo njihovog poslovanja ili su se oslanjali na kompenzaciju umesto na smanjenje emisija, što je dovelo do efektivnih ciljeva od 5%-20%.
Među najboljima su bili prehrambena kompanija Mars, trgovac H&M Group i energetske grupe Enel i Iberdrola, koje su se obavezale da će smanjiti svoje emisije za između 50% i 64%, navodi se u izveštaju, a prenosi Rojters.
– Četiri godine nakon kritične decenije za delovanje na klimatskim promenama, neke kompanije su shvatile potrebu da postave ciljeve do 2030. koji su usklađeni sa najnovijom naukom o klimi i potkrepljeni kredibilnim merama za njihovo postizanje – rekao je Frederik Hans iz NevClimate Instituta.
– Međutim, još uvek postoji zabrinjavajući nedostatak posvećenosti i hitnosti od strane previše kompanija da preduzmu kredibilne klimatske mere.
Naučnici smatraju da se emisije moraju otprilike prepoloviti do kraja decenije ako svet želi da postigne cilj iz sredine veka neto nulte emisije staklene bašte. Prošlogodišnje emisije i prosečne temperature dostigle su rekordno visok nivo.