Španija zabranjuje letove na kraćim relacijama gdje je dostupna željeznica
Španija je preduzela značajan korak ka smanjenju emisije ugljenika zabranom nekih kratkih domaćih letova gde postoji alternativa putovanja vozom koja traje manje od dva i po sata.
Ova odluka, deo šireg španskog plana za akciju do 2050. godine, odražava rastući trend u Evropi ka održivim transportnim rešenjima.
Sporazum postignut u španskom kongresu od strane koalicionih stranaka označava prelomni trenutak u angažovanju zemlje na odgovornost prema životnoj sredini.
Odluka sledi slične mere koje je preduzela Francuska, koja je zabranila domaće letove za putovanja koja se mogu obaviti za manje od dva i po sata vozom.
Inicialno predložena od strane liderke Sumar-a, Yolande Díaz, zabrana je imala za cilj eliminisanje kratkih letova sa železničkim alternativama od manje od četiri sata.
Međutim, konačni sporazum smanjio je ovaj prag na dva i po sata.
Zagovornici tvrde da takve mere mogu značajno smanjiti emisiju CO2, sa procenama uštede do 300.000 tona i 50.000 letova godišnje, prema studiji Ecologistas en Accion.
Kritičari, uključujući opozicione stranke PP i Vox, osuđuju zabranu kao “neefikasnu” i potencijalno štetnu po konkurentnost Španije.
Guillermo Mariscal iz PP-a tvrdi da inicijativa donosi minimalno smanjenje emisija, pozivajući se na podatke iz Udruženja avioinženjera.
COIAE izražava skeptičnost tvrdeći da predložene mere imaju zanemarljive ekološke koristi, dok nanose značajnu štetu španskoj avioindustriji.
Iako postoji opozicija, zabrana označava odlučan korak ka održivosti u sektoru transporta u Španiji.
Međutim, puni obim njenog uticaja ostaje neizvestan, sa pitanjima o tome koje rute će biti pogođene i kada će mere biti sprovedene.
Sudski put zabrane i naknadni amandmani konačno će odrediti njen sudbinu, potencijalno oblikujući budućnost domaćeg putovanja u Španiji.