Rasprava o budućnosti Severnog mora: Da li je skladištenje ugljeničnog otpada rešenje?
Norveški predlog da Severno more postane centar za skladištenje ugljeničnog otpada izazvao je mešavinu optimizma i skepticizma.
Vlada ističe svoj projekat Longship, čiji je cilj da pokaže izvodljivost offshore hvatanja i skladištenja ugljenika (CCS).
Vođena od strane ministra energetike Terjea Aaslanda, Norveška ukazuje na uspešnu istoriju upravljanja ugljenikom, kao što su projekti Sleipner i Snøhvit, kao dokaz izvodljivosti tehnologije.
Međutim, kritičari izražavaju zabrinutost zbog dugoročnih rizika povezanih sa skladištenjem ugljenika ispod morskog dna i tvrde da offshore CCS može skrenuti pažnju sa održivijih rešenja za klimatske promene.
Iako Norveška ima ambiciozan projekat Longship od 2,6 milijardi dolara, koji planira da skladišti do 1,5 miliona metričkih tona ugljenika godišnje, sumnje ostaju u njegovoj efikasnosti u značajnom smanjenju emisija ugljenika u Evropi.
Joint venture Northern Lights, koji uključuje Equinor, Shell i TotalEnergies, upravlja transportom i skladištenjem Longship-a, ističući prednosti offshore CCS, iako izazovi ostaju u vezi sa javnim prihvatanjem i tehničkim nesigurnostima.
Dok globalni interes za offshore CCS projektima raste, pitanja ostaju o njihovoj razmeri i potencijalnim ekološkim uticajima, ističući potrebu za sveobuhvatnom evaluacijom i transparentnošću u budućim naporima upravljanja ugljenikom.