Poznati hotel pomoću inovativne tehnologije rešio problem otpada hrane
U Evropi se godišnje baci 10 miliona tona hrane u ugostiteljstvu, što je više od 16 milijardi evra ili 12% ukupnog troška hrane. Da je otpad koji nastaje tokom pripreme obroka, ali i nakon konzumacije hrane u restoranu – veliki problem u ovom sektoru, svesni su i u jednom hotelu iz regije, tačnije iz Pule.
U pitanju je hotel “Park Plaza Histria”, koji je u svojoj kuhinji pre dve godine primenio filozofiju #nothingiswasted.
U okviru pilot projekta “Smanji otpad od hrane #kuhajzasvojegoste”, organizovanom od strane Fonda za zaštitu okoline i energetsku efikasnost, zaposleni u hotelu su tokom sedam dana merili količinu otpada od hrane i došli do zapanjujućih rezultata – u tom periodu su bacili više od dve tone hrane (704 kg za doručak i 1.420,04 kg za večeru)!
Hotel je, potom, primenio niz preporuka Fonda za zaštitu okoline i energetsku efikasnost, od kojih su neke vrlo jednostavne, poput suptilne sugestije gostima da na tanjir stave onoliko hrane koliko će i pojesti.
Međutim, tek kada su za svoju profesionalnu kuhinju nabavili inovativno rešenje za upravljanje otpadom hrane, Ecovim, što je jedan od proizvoda brenda “FoodWaste Hrvatska”, količina otpada u kuhinji je smanjena za 80%.
Ukratko, uz pomoć pare i na temperaturi od 80°C, Ecovim razgrađuje otpad od hrane metodom višestepenog sušenja, nakon čega nastaje visokovredan sterilan supstrat koji se može koristiti kao organska dopuna tlu, biogorivo ili u proizvodnji hrane za životinje.
Vreme obrade zavisi od veličine uređaja, a tretiraju se ostaci hrane od pripreme i konzumacije, uključujući: kuvano i sirovo meso, povrće, voće, jaja, manje kosti, papirnate ubruse, kartonsku ambalažu, kesice čaja, čačkalice.
U ovom pulskom hotelu, uređaj najčešće koriste za organski otpad.