Politika EU: Kraj puta za kamione i autobuse na dizel motore

EU je preduzela još jedan značajan korak u svojim naporima da očisti drumski saobraćaj, sa političkim sporazumom o standardima CO2 za kamione i autobuse koji predstavlja skoro potpuno ukidanje modela sa dizel motorom do 2040. godine.
Prosečna proizvodnja ugljen-dioksida iz novih kamiona i autobusa koji se prodaju u EU mora biti 90% ispod trenutnih nivoa do 2040. godine, složili su se evropski zakonodavci, dok gradski autobusi moraju biti potpuno bez emisija pet godina pre tog datuma.
Odluka, zasnovana na predlogu Evropske komisije i plodu pozadinskog dogovora između poslanika EP i vladinih zvaničnika u Briselu (18. januara), sledi sličan sporazum o de fakto zabrani automobila i kombija sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, čije Emisija CO2 iz izduvnih gasova mora biti nula od 2035 prenosi Euronews Green.
Uprkos brojnim izuzecima – pravila se ne primenjuju na kamione za smeće do 2035. godine, na primer, sporazum su pozdravile grupe koje vode kampanju za čišćenje drumskog saobraćaja, jedinog značajnog sektora u kojem se emisije gasova staklene bašte povećavaju, a ne opadaju, poslednjih decenija – povećanje za oko petinu od 1990. godine, i sada doprinosi četvrtini celokupne proizvodnje CO2 u EU.
Preporučeno

Emisije gasova staklene bašte prouzrokavne ekonomskim aktivnostima EU veće 2,2 odsto

Vlada Srbije usvojila Predlog Zakona o zaštiti vazduha

Ministarka Pavkov obišla kompaniju Karneks koja koristi otpad za proizvodnju energije

Živković (EPS): Nužna velika skladišta za rastuće količine električne energije iz obnovljivih izvora
