Održivost u akciji: Starbucks dozvoljava korišćenje ličnih šolja u SAD i Kanadi
Starbucks je započeo inovativnu praksu u SAD i Kanadi od 3. januara, dozvoljavajući mušterijama da naruče kafu u svojim ličnim šoljama.
Ova novina obuhvata šaltere, drive-through prozore i mobilne porudžbine.
Ključni uslov je čistota šolje, dok baristi zadržavaju pravo odbijanja prljavih šolja iz zdravstvenih razloga.
Ova odluka čini Starbucks prvim nacionalnim lancom kafića u SAD koji podržava korišćenje ličnih šolja u mobilnim porudžbinama.
Cilj im je smanjenje otpada za 50% do 2030, te potpuna održivost ambalaže do kraja decenije.
Kupci mogu doneti svoje šolje u kafić, drive-through ili putem mobilne aplikacije. Program je rezultat višemesečnih eksperimenata s višekratno upotrebljivim šoljama.
Iako Starbucks zadržava jednokratne čaše, novi program predstavlja korak ka održivijoj praksi.
Nagrade za donošenje ličnih šolja uključuju i popuste.
Za implementaciju je bilo potrebno prilagođavanje procesa i obuka zaposlenih.
Ova promena takođe podrazumeva redizajn plastičnih uređaja za pripremu pića.
I dok korisnici neće nužno donositi šolje koje odgovaraju Starbucksovim merama, kompanija teži budućnosti gde će svako piće biti posluženo u višekratno upotrebljivoj šolji.