Bajdenov predlog neće se dopasti letačima: Privatni avioni mogli bi se suočiti sa povećanjem poreza na gorivo za 400 odsto

Američki predsednik Džo Bajden predložio je ogromno povećanje poreza na gorivo za privatne avione. To se postavlja kao pitanje pravičnosti u poređenju sa putnicima avio-kompanija, koji plaćaju posebne poreze na svaku kartu.

Predlog je uključen u budžetski zahtev od 109,3 milijarde dolara (100 milijardi evra) za Ministarstvo saobraćaja SAD, koji je objavljen u ponedeljak prenosi Euronews.

Sudbina predloga u Kongresu je nejasna. Mnoge od Bajdenovih budžetskih ideja će propasti u Domu koji kontrolišu republikanci. Najveća trgovinska grupa za poslovnu avijaciju iznela je argumente protiv ciljanog povećanja poreza na gorivo, rekavši da privatni avioni pomažu kompanijama da uspeju i otvaraju radna mesta.

Budžet bi postepeno povećao porez na gorivo koje koriste privatni avioni sa oko 0,22 dolara (0,20 evra) po galonu (3,8 litara) sada na 1,06 dolara (0,97 evra) po galonu za pet godina.

Odeljenje za saobraćaj kaže da bi povećanje pomoglo da se stabilizuje finansiranje za upravljanje nacionalnim vazdušnim prostorom Federalne uprave za vazduhoplovstvo (FAA), koje uglavnom plaćaju putnici avio-kompanije.

Putnici avio-kompanije plaćaju akcizu od 7,5 odsto na karte i poseban namet do 4,50 dolara (4,12 evra) po letu kako bi pomogli u plaćanju aerodromskih projekata.

Administracija kaže da privatni avioni čine 7 odsto svih letova kojima upravlja FAA, ali manje od 1 odsto poreza koji finansiraju savezni poverenički fond za avijaciju i aerodrome. Odeljenje za saobraćaj je saopštilo da će predlog prikupiti 1,1 milijardu dolara (1 milijardu evra) tokom pet godina.

Bela kuća je namenila skoro 22 milijarde dolara (20,1 milijardi evra) za FAA, uključujući sredstva za zapošljavanje najmanje 2.000 novih kontrolora letenja. Postoje i planovi za zamenu zastarelih objekata FAA, za koje je administrator FAA Mike Vhitaker rekao da su u proseku stari 40 godina. Demokrate i republikanci u Kongresu podržali su veće angažovanje FAA kontrolora letenja i inspektora bezbednosti.

Budžet bi takođe izdvojio 62 milijarde dolara (56,7 milijardi evra) za puteve i mostove i 3,2 milijarde dolara (2,9 milijardi evra) za železničku infrastrukturu, inspekcije i putnički železnički sistem Amtrak.

Bajden je nagovestio predlog u prošlonedeljnom obraćanju o stanju u Uniji, odmah nakon što je pozvao na povećanje minimalnog poreza na dohodak korporacija.

“Takođe želim da okončam poreske olakšice za velike farmacije, veliku naftu, privatne avione, ogromne plate izvršne vlasti”, rekao je on Kongresu.

Ed Bolen, predsednik Nacionalne asocijacije poslovne avijacije, rekao je da je Bajden bio nepravedan.

“Poslovna avijacija je industrija koja je od suštinskog značaja za američku ekonomiju i transportni sistem”, rekao je on.

“Podržava radna mesta, povezuje zajednice, pomaže kompanijama da uspeju i pruža humanitarni podsticaj u vremenima krize. Ovo je industrija koju treba promovisati, a ne osuđivati”.

Povećanje poreza na gorivo za privatne avione ne samo da bi moglo poboljšati pravičnost u vazdušnom saobraćaju, već bi moglo i obeshrabriti upotrebu transporta koji zagađuje. Privatni avioni imaju znatno veće emisije od drugih vidova transporta.

U poređenju sa redovnim komercijalnim letovima, oni emituju oko 10-14 puta više gasova staklene bašte po putniku.

Prosečno putovanje u jednom slučaju proizvodi skoro šest tona CO2 – što je ekvivalentno vožnji benzinskim automobilom od Pariza do Rima 16 puta.

avion džo bajden gorivo porez privatni avioni taksa zagađenje

Preporučeno

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

Jul. 05, 2024
Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Jul. 05, 2024
Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Jul. 05, 2024
Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Jul. 05, 2024
Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Jul. 05, 2024