Milano planira da zabrani automobile u centru grada do sredine 2024. godine
Milano se bori protiv zagađenja i pretrpanosti saobraćajem.
Gradonačelnik Giuseppe Sala predstavio je ambiciozan plan da zabrani automobile u centru Milana, nastojeći smanjiti nivo zagađenja u ovom gradu sa 1,4 miliona stanovnika.
Milano je, naime, jedan od najzagađenijih gradova u Evropi, sa nivoom finih čestica u vazduhu gotovo četiri puta većim od sigurnih vrednosti preporučenih od strane Svetske zdravstvene organizacije.
Ova hrabra inicijativa planira stupiti na snagu 2024. godine, a njena primena će se sprovoditi putem nadzornih kamera koje će pratiti saobraćaj i sprečavati ulaz privatnim automobilima.
Građani koji poseduju garaže, koriste parkirališta, ili se služe taksijem i javnim prevozom biće izuzeti iz ove zabrane, dok će oni koji se ne budu pridržavali pravila suočiti sa kaznama.
Ova mera će transformisati neka od najprometnijih područja Milana u prijateljske pešacima, uključujući prestižni modni kvadrilater gde se nalaze brojni luksuzni butici grada.
Gradonačelnik Sala je izjavio da je ovo prvi korak, ali ne i poslednji, u nizu reformi koje će usmeriti na poboljšanje kvaliteta života u Milanu.
I dok mnogi podržavaju ovu inicijativu kao hrabar potez ka čistijem i zdravijem gradu, postoje i kritičari.
Gradonačelnik prigradskog naselja Sesto San Giovanni, Roberto Di Stefano, smatra da će zabrana automobila biti apsurdna i da će štetiti svim građanima predgrađa koji svakodnevno putuju u Milano.
Ovo nije prvi grad u Evropi koji razmatra zabranu automobila u centru. Stokholm je nedavno najavio sličan plan, a Pariz takođe planira eliminisati privatne automobile iz svog istorijskog centra kako bi smanjio saobraćaj i emisije pred Olimpijske igre.
Milano se pridružuje ovim gradovima u naporima da postane čistija i održivija sredina, dok istovremeno postavlja standarde za buduće inovacije u urbanom planiranju.