Koliko su svetske kompanije spremne za izveštavanje o održivosti?
Prema nedavnoj studiji, samo četvrtina svetskih kompanija spremna je za predstojeće zahteve za izveštavanje o održivosti.
Rezultati studije predstavljaju razlog za zabrinutost jer proces razvoja neophodnih sposobnosti može biti dugotrajan, obzirom da uključuje razvoj tehnologije potrebne za prikupljanje i analizu podataka o održivosti, ali i za izveštavanje o istim.
U anketi je učestvovalo više od 300 rukovodilaca, gotovo 90 odsto njih se složilo da su poboljšanja digitalne tehnologije ključna za unapređenje ciljeva održivosti. Uprkos ovom konsenzusu, mnoge kompanije ne preduzimaju neophodne korake da ove promene sprovedu.
Kako globalni propisi nastavljaju da se razvijaju i šire, kompanije se suočavaju sa sve većim pritiskom da ispune dodatne zahteve za izveštavanje. Na primer, Direktiva Evropske unije o korporativnom izveštavanju o održivosti zahtevaće od kompanija u EU da izveštavaju o emisijama gasova staklene bašte i drugim faktorima životne sredine do 2025. godine.
U Kaliforniji će velike kompanije u narednim godinama morati da izveštavaju o emisijama u određenim rokovima. Neophodno je da kompanije ulažu u nove tehnološke sisteme kako bi se pozabavile različitim aspektima održivosti kao što su korišćenje vode, upravljanje otpadom i etika lanca snabdevanja, ali i kako bi lakše pratile promenljive propise.