Kinezi žele da budu CO2 neutralni, ali su ipak lansirali svoj prvi kruzer: I tu nije kraj
Zvuči neverovatno, ali Kina do sada nije imala kruzer iz svoje proizvodnje. Prvi takav brod, “Adora Magic City”, težak 135.500 tona, zajednički su naručile kompanije “China State Shipbuilding Corp” i američka korporacija “Carnival Corp”, prenosi Fajnenšel tajms.
On je isplovio 1. januara 2024. iz Šangaja, a može da primi više od 5.000 putnika.
Izgradnja broda je, inače, kasnila zbog pandemije kovida-19, navedeno je u dokumentaciji kompanije za klasifikaciju plovila “Lloyd’s Register” (LR).
Nakon što je sredinom decembra u Hongkongu stranim novinarima predstavila svoj najveći putnički avion C919, proizveden u Kini, kineska industrija nastavlja da sprovodi strategiju nezavisnosti od stranih tehnologija.
Iako je mnogo delova ugrađenih u ovaj kruzer nabavljeno od stranih dobavljača, Marko Skopaz iz LR-a smatra da Kina u budućnosti ima izglede da izgradi sopstevni lanac snabdevanja i ocenjuje da je ovaj brod “početak brzog i neizbežnog razvoja kineskog projektovanja i izgradnje kruzera”.
Dakle, jasno je da se Kina neće tu zaustaviti, premda je postavila ciljeve da značajno smanji štetne emisije do 2030, te da postane CO2 neutralna do 2060. godine.
Ono što je posebno zabrinjavajuće u vezi sa brodovima za krstarenje je činjenica da oni često koriste goriva sa visokim sadržajem sumpora. Ove emisije mogu doprineti smogu, lošem kvalitetu vazduha i, posledično, zdravstvenim problemima građana.
Stoga su propisi za ograničavanje emisija SOx od ključne važnosti za zaštitu javnog zdravlja i životne sredine. Treba imati u vidu da, u pogledu zagađenja, pomorski saobraćaj nije mnogo bolji od drumskog.