Kina našla dva “saveznika” za jaču proizvodnju EV: Jedan je u Evropi
Proteklih dana svedočili smo preokretu na tržištu e-vozila, kada su objavljeni poslovni rezultati kineske kompanije BYD i američkog lidera Tesla. Naime, BYD se u četvrtom kvartalu 2023. istakao po prodaji, nadmašivši brojke koje je zabeležila Tesla.
Jedno je jasno: Kina sve više dominira tržištem e-vozila i želi da bude “vođa”.
Više od 5.000 električnih vozila “ukrcano” je ove nedelje na ogroman brod u kineskom Šenženu – za Nemačku i Holandiju. Ti automobili dolaze upravo iz kompanije BYD.
Domaće tržište je pokoreno, ali da bi zadržao svoj poslovni uzlet, BYD sada mora agresivnije da krene u svet; u tome će mu pomoći dva “saveznika”, odnosno dve države – Mađarska i Meksiko.
Iako nijedna od dve zemlje nema veliko tržište automobila, prema pisanju CNN-a, “poslužiće kao odskočna daska” BYD-u da se nametne u Evropi i Severnoj Americi.
Inače, kineska kompanija se u decembru obavezala da će otvoriti fabriku u našem komšiluku, odnosno u Mađarskoj, što će biti njen prvi pogon za proizvodnju ličnih automobila u Evropi.
Vlada premijera Viktora Orbána rekla je da je to “jedno od najvećih ulaganja u istoriji zemlje”, i da će otvoriti hiljade radnih mesta u Segedinu.
Takođe, BYD je iskazao interesovanje da otvori pogon u Meksiku.