Kako je Norveška postala evropski lider u revoluciji e-automobila?

Devet od 10 novih automobila prodatih u Norveškoj su električni ili hibridni, u poređenju sa manje od polovine onih koji se prodaju u EU. U čemu je tajna Norveške?
Ova država “zatvara” prodaju novih automobila na benzin i dizel za dve godine, dakle, čak deceniju ispred Evropske unije, i vodeća je u svetu kada je u pitanju usvajanje električnih vozila.
Njeni putevi nude uvid u to kako će izgledati budućnost mobilnosti u Evropi. E-vozila već sada čine više od 20 odsto svih putničkih vozila u Norveškoj i skoro 84 odsto novih prodatih vozila.
Kada se računaju plug-in hibridi, cifra je blizu 90 odsto, prema Norveškoj federaciji za puteve (OFV).
Direktor OFV-a kaže da je Norveška prva zemlja koja je “ubila” automobil s unutrašnjim sagorevanjem.
Nasuprot tome, manje od polovine novih automobila koji se prodaju u EU su električni ili hibridni. Ali, ova skandinavska zemlja je mnogo ranije počela da razmišlja o e-mobilnosti – još 1990-ih, kada je počela da podržava Think, domaće kompaktno električno vozilo dizajnirano prvenstveno za gradsku vožnju.
U to vreme, Think je uspeo je da ubedi norvešku vladu da im da subvencije i da električni automobil oslobodi svih poreza na automobile. Električni automobili su se, dakle, vozili besplatno na putevima sa naplatom putarine, imali su besplatan parking i besplatan pristup trajektima.
Preporučeno

Emisije gasova staklene bašte prouzrokavne ekonomskim aktivnostima EU veće 2,2 odsto

Vlada Srbije usvojila Predlog Zakona o zaštiti vazduha

Ministarka Pavkov obišla kompaniju Karneks koja koristi otpad za proizvodnju energije

Živković (EPS): Nužna velika skladišta za rastuće količine električne energije iz obnovljivih izvora
