I moda je deo održive strategije: Kako nastaje eko nakit, najnoviji svetski trend?

Vizija brenda Akola je da, između ostalog, podupre osnaživanje žena na radnom mestu i doprinese ekonomskom razvoju u Africi

Kada je u pitanju održiva moda, mnogo se priča o organskom pamuku ili recikliranom poliesteru, ali nakit se često izostavlja iz priče. Ipak, to ne znači da na tržištu nema alternativnih opcija “klasičnom” nakitu – štaviše.

Održivost, ma kako da je klasifikovana, mnogim brendovima je trenutno na vrhu liste prioriteta prilikom kreiranja poslovnih strategija, a sa ciljem da svojim zalaganjima doprinesu i očivanju planete.
Verovali ili ne, u svetu postoji dosta brendova koji na dnevnom nivou transformišu pojam održivog nakita. Ne radi se samo o korišćenju recikliranih metala ili etičkom pristupu pri nabavljanju dragog kamenja za nakit ove vrste, već njihovi napori idu mnogo dalje od toga.

Prakse održivih brendova koji izrađuju komade nakita mogu da variraju od podrške lokalnim zajednicama, pružanja potpune transparentnosti i praćenja, do posvećenosti tzv. programima “bez otpada”, kako bi se sprečilo da višak materijala završi na deponijama.

Osim toga, njihov dizajn je moderan i bezvremenski.

Jedna od ključnih vizija pri izradi održivog nakita jeste da metali ne idu u otpad, u samom procesu, a sve je više i onih koji se zalažu za lokalne sirovine i, uopšte, lokalni pristup. Recimo, ako želite da znate poreklo nakita, gde je tačno napravljen i ko ga je napravio, to vam garantuje brend SVNR.
Njihove šarene, ručno rađene minđuše napravljene su od recikliranih ili prirodnih materijala. Osnivač SVNR-a, Kristina Tang, opisuje brend kao “uniju etike i estetike”, i svaki komad sama pravi.

Dodatno, ovakvi brendovi uglavnom imaju nameru i da osnaže određene grupe građana ili čitavih zajednica, kao što je slučaj sa Akolom, čiji su pristupačni komadi napravljeni u Africi, uz tehnike izrade specifične za ovaj kontinent.

Vizija brenda je da podupre osnaživanje žena na radnom mestu i doprinese ekonomskom razvoju u Africi. Svojim zaposlenima nudi programe koji se fokusiraju na liderstvo, finansijsku pismenost i još mnogo toga.
Alighieri je isto tako zanimljiv brend održivog nakita, jer je svaki njegov komad napravljen od reciklirane bronze ili srebra, a zatim pozlaćen i liven. Zoë Chicco, sa druge strane, drži stroge standarde kada su dijamanti u pitanju.

Svi dijamanti koji se koriste su conflict-free, što znači da njima nisu finansirani građanski ratovi. Pojam “etičkih dijamanata” ide i korak dalje, osiguravajući poštenu platu, bezbedne uslove rada, ekološki prihvatljive prakse i poštovanje ljudskih prava.

materijali moda nakit održivi nakit održivost

Preporučeno

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Nov. 21, 2024
Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Nov. 21, 2024
Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Nov. 21, 2024
VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

Nov. 21, 2024
Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Nov. 20, 2024