Holandija pod pritiskom: Da li će smanjenje letova uticati na ekonomiju i radna mesta?
Holandska vlada planira da uvede ograničenje broja letova na aerodromu Schiphol, a avioindustrija se žestoko protivi ovom koraku.
Ograničenje će stupiti na snagu od zime 2024. godine, a godišnje će biti dozvoljeno samo 452.500 letova, što je 9,5% manje nego 2019. godine.
Ova mera ima za cilj smanjenje buke i emisije gasova staklene bašte, ali i rešavanje logističkih problema na aerodromu.
Avio-kompanije, uključujući Air France-KLM, izrazile su snažno protivljenje ovom ograničenju, tvrdeći da će štetiti poslovanju i prekršiti prethodne sporazume.
IATA i ACI Europe podržavaju ove kompanije, ističući da holandska vlada trenutno nije odgovorna pred izbore u novembru.
S’ druge strane, ekološke grupe smatraju da je ovo neophodan korak za zaštitu klime i da je avioindustrija i dalje u stanju negiranja činjenice da je era neograničenog rasta završena.
Avijacija trenutno čini 2,1% globalnih emisija CO2, a potrebno je smanjiti te emisije kako bi se ispunili ciljevi Pariškog sporazuma.
Postavlja se pitanje da li će smanjenje broja letova zaista uticati na radna mesta.
Istraživanja sugerišu da povećanje vazdušnog saobraćaja nije nužno donelo ekonomski prosperitet, a smanjenjem avijacije moguće je stvaranje novih radnih mesta u drugim sektorima, kao što su železnica, obnovljivi izvori energije i domaći turizam.
Holandska vlada se suočava sa pravnim izazovima u vezi sa ovim ograničenjem, ali ekološke grupe podržavaju odluku i ističu da je vreme za prelazak na održiviju budućnost sa manje letova i manjim uticajem na klimu.