Gde je zapelo: Zašto pada potražnja za električnim vozilima?
Rast potražnje za novim električnim automobilima se smanjio, pokazuju nove brojke. Broj prodatih električnih automobila dostigao je rekordne nivoe prošle godine, ali se njihov udeo na tržištu nije povećao, saopštilo je Društvo proizvođača i trgovaca motora (SMMT).
To znači da električna vozila (EV) nisu uspela da poboljšaju svoj tržišni udeo, prvi put od 2018. godine, što je izazvalo zabrinutost zbog “zelenih obećanja”. Takođe, razočaravajuće brojke su podstakle pozive za smanjenje poreza, kako bi se povećalo interesovanje kupaca.
Posle višegodišnjeg poremećaja, izazvanog pandemijom i nedostatkom vitalnih kompjuterskih čipova, sveukupno tržište novih automobila brzo raste, sa 1,9 miliona vozila registrovanih u 2023. Ali, električna vozila su činila 16,5% novih vozila prodatih u Velikoj Britaniji prošle godine — neznatno manje u odnosu na 16,6% iz 2022, piše BBC.
Iako je ukupan broj prodatih električnih vozila porastao na rekordnih 315.000, uz velikodušne poreske olakšice za korisnike službenih automobila, ukupna prodaja automobila u Velikoj Britaniji porasla je za isti iznos. Prošle godine je bio prvi put da električna vozila nisu poboljšala svoj tržišni udeo od 2018, što je dovelo do apela SMMT-a da britanska vlada prepolovi PDV na električna vozila, kako bi se povećala potražnja privatnih kupaca.
“Kada je u pitanju tržišni udeo, mi smo delimično zaostali zbog toga što nema podsticaja za privatne kupce, koje imaju druge zemlje”, rekao je šef SMMT-a za BBC, i dodao:
“Za privatnog kupca ne postoje nikakve subvencije ili podsticaji osim nulte akcize na vozila za narednih 12 meseci. Želimo da vidimo da je to uravnoteženo”.