Francuska traži podršku od EU za ukidanje niskotarifnih letova

Foto: Shutterstock

Francuski ministar transporta, Klement Boan, izneo je nameru da pokrene debatu o ekološkim i društvenim troškovima avionskih putovanja, sa ciljem smanjenja emisija ugljenika u sektoru avijacije.

Francuska planira da traži podršku drugih zemalja Evropske unije za uvođenje minimalnih cena avionskih karata, kako bi se razmotrila “fer društvena i ekološka cena letova“.

Boan je izrazio zabrinutost zbog niskih cena karata koje nude niskobudžetne aviokompanije i istakao da takve mega-niske cene ne odražavaju stvarne troškove za planetu.

Međutim, postavlja se pitanje da li su skuplje avio-karte zaista rešenje za smanjenje ekološkog otiska avijacije.

Analitičari ukazuju na to da su česti putnici, koji čine mali deo putnika, odgovorni za većinu emisija.

U Francuskoj, samo 2% ljudi obavlja polovinu svih letova, dok istraživanje u Velikoj Britaniji pokazuje da 15% stanovništva obavi 70% svih letova.

Ovakve mere mogu smanjiti dostupnost jeftinih vikend putovanja, ali neće značajno uticati na česte putnike.

Pored toga, u Evropi su vozne karte često dvostruko skuplje od avio-karata.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Greenpeace je izvestio da su samo 12 linija vozova brze, pouzdane i jeftinije od letova na 112 analiziranih ruta.

Iako je Francuska nedavno uvela zabranu za određene domaće letove koji se mogu zameniti vožnjom vozom kraćom od 2,5 sata, postoje ograničenja, a sama zabrana se odnosi samo na tri rute.

Eksperti ukazuju na nedostatak povezanih vozova u Francuskoj i druge tehničke prepreke koje teraju putnike da biraju avio-letove.

Nedostatak sistema povezanih prevoza otežava putnicima da pređu na voz kao alternativu.

Osim toga, predlog ministra Boana za minimalne cene avio-karata može naići na otpor drugih zemalja EU.

Neki se pitaju da li je ovo samo potez za privlačenje pažnje i medijsku promociju, bez stvarnih promena u sektoru avijacije.

Očekuje se da će neke ostrvske zemlje koje zavise od vazdušnog transporta i regioni sa snažnom turističkom industrijom koja se oslanja na jeftine letove biti skeptični prema ovim merama.

U krajnjoj liniji, dok se raspravlja o merama za smanjenje emisija u avio-industriji, postoji potreba za celovitim pristupom koji uključuje i alternativne oblike prevoza, bolje povezane vozne mreže i mere za smanjenje emisija od strane čestih putnika.

avio-industrija cene karata emisije ugljenika EU klimatske promene transport

Preporučeno

Kina dobila najveću bazu za skladištenje tečnog prirodnog gasa

Kina dobila najveću bazu za skladištenje tečnog prirodnog gasa

Jul. 08, 2024
Ministarka Đedović: Izgradnja jednog gigavata solarnih elektrana prioritetni projekat u sektoru OIE

Ministarka Đedović: Izgradnja jednog gigavata solarnih elektrana prioritetni projekat u sektoru OIE

Jul. 08, 2024
Toplotna energija iz otpada za oko 30.000 Beograđana

Toplotna energija iz otpada za oko 30.000 Beograđana

Jul. 08, 2024
U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

Jul. 05, 2024
Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Jul. 05, 2024