Eko-pretraživač Ecosia, poznat po svom ekološki osvešćenom pretraživaču posvećenom sadnji drveća, obeležio je Dan planete Zemlje lansiranjem svog prvog “eko-prijateljskog” web pregledača.
Obećavajući proizvodnju čiste energije na osnovu aktivnosti pretraživanja korisnika, pregledač se hvali brzinom učitavanja koja je navodno tri puta veća od glavnih konkurenata, uz ugrađeni adblocker koji ima za cilj smanjenje potrošnje energije.
Početno poznat samo kao pretraživač, Ecosia planira da iskoristi partnerstva sa internet prodavcima i sistem sponzorisanih linkova kako bi proširio svoj održivi poslovni model.
Osnovan 2009. godine od strane nemačkog preduzetnika Christiana Krolla, Ecosia posluje kao neprofitna organizacija, prioritet dajući inicijativama usmerenim ka planeti, poput projekata pošumljavanja kroz reinvestirane dobitke.
Kroll je izrazio da je ulazak u razvoj pregledača bio logičan korak za Ecosiu, pružajući korisnicima ekološki prihvatljive proizvode i olakšavajući kolektivnu akciju na suzbijanju klimatskih promena.
Pregledač, dostupan za radne površine (Windows i Mac) i mobilne uređaje (iOS i Android), cilja da korisnicima omogući da usklade svoje digitalne izbore sa svojim vrednostima i smanje zavisnost od velikih tehnoloških kompanija.
Uprkos nedavnom rastu, sa preko 2,7 miliona evra prihoda samo u februaru, Ecosia ostaje izazivač na tržištu koje uglavnom dominira Google pretraživačem i Chrome pregledačem.
Safari, razvijen od strane Apple-a, drži drugu najveću tržišnu deonicu.
Pregledač Ecosia integriše AI funkcije, uključujući chatbot pokrenut od strane OpenAI-a i unapređenu funkcionalnost pretrage, uvedene 2023. godine.