Dove i Unilever se suočavaju sa istragom zbog zelenih tvrdnji

Dove sapun i Hellmann-ov proizvođač majoneza Unilever su pod istragom zbog svojih ekoloških tvrdnji, usred zabrinutosti da su kupci zavedeni.

Uprava za konkurenciju i tržišta (CMA) kaže da Unilever možda precenjuje koliko su određeni proizvodi „zeleni“.

Unilever proizvodi imena za domaćinstvo kao što su Cif, Dove i brend dezodoransa Link.

Potrošački gigant je rekao da je “iznenađen i razočaran” najavom i opovrgnuo svoje tvrdnje da su “na bilo koji način obmanjujući”.

Međutim, CMA je rekao da određene izjave i jezik koji Unilever koristi na nekim svojim proizvodima „izgledaju nejasni i široki“ i „mogu da obmanu kupce“.

Nadzorni organ je takođe rekao da su neki sastojci proizvoda predstavljeni na ambalaži na način da se preuveliča koliko su proizvodi izgledali prirodno, poznato kao “korporativno zeleno pranje”.

Istaknuo je Unileverovu upotrebu boja i slika – kao što je zeleno lišće – kao razlog za zabrinutost, tvrdeći da bi to ponovo moglo preceniti ekološku prihvatljivost proizvoda.

– Sve više ljudi pokušava da da svoj doprinos u zaštiti životne sredine, ali smo zabrinuti da su mnogi dovedeni u zabludu takozvanim ’zelenim’ proizvodima koji nisu onakvi kakvim se čine – rekla je šefica CMA Sara Kardvel.

– Do sada su dokazi koje smo videli izazvali zabrinutost o tome kako Unilever predstavlja određene proizvode kao ekološki prihvatljive.

Ovaj potez dolazi kao deo šire istrage o zelenim tvrdnjama u reklamiranju robe kao što su toaletni pribor, proizvodi za čišćenje, hrana i piće.

Kupci su prošle godine potrošili više od 130 milijardi funti na potrepštine za domaćinstvo, uključujući hranu i piće, proizvode za čišćenje i predmete za ličnu negu, saopštio je CMA ranije ove godine.

Značajan broj njih se oglašava kao zeleni ili ekološki, uključujući do 91% svih predmeta za pranje sudova i 100% toaletnih proizvoda, prema čuvaru.

Unilever je u saopštenju naveo da je posvećen davanju odgovornih tvrdnji koje su “transparentne i jasne”.

– Nastavićemo da sarađujemo sa CMA i u potpunosti ispunjavamo dalje zahteve za informacijama – dodao je portparol.

Uprava za standarde oglašavanja (ASA) takođe se obračunava sa kompanijama za koje sumnja da se bave zelenim ispiranjem.

Oglasi za Er Frans, Lufthanzu i Etihad zabranjeni su u decembru zbog obmanjivanja potrošača o uticaju avio-kompanija na životnu sredinu.

Lufthanza i Etihad su od tada uklonili oglase, dok Er Frans nije odgovorio na zahtev Bi-Bi-Sija za komentar.

dove greenwashing unilever zelene tvrdnje

Preporučeno

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Nov. 21, 2024
Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Nov. 21, 2024
Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Nov. 21, 2024
VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

Nov. 21, 2024
Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Nov. 20, 2024