Borba za čist vazduh: Električni automobili i nove granice zagađenja

Foto: Shutterstock

U nedavnom ažuriranju ograničenja zagađenja vozila, zakonodavci Evropske unije suočavaju se sa kritikama zbog navodnog zamrzavanja restrikcija izduvnih gasova, pri čemu ekološke grupe pripisuju ovu odluku intenzivnom lobiranju autoindustrije.

Dok su ograničenja zagađenja izduvnih gasova za konvencionalna vozila ostala nepromenjena, fokus se preusmerava na električne automobile, koji su ranije predstavljani kao čistija alternativa.

Kompromis, poznat kao Euro 7 regulativa, postignut je u tajnim pregovorima u ponedeljak uveče.

Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) uspešno se borilo protiv strožih standarda, smatrajući ih skupim i potencijalno zastarelim do 2035. godine, zbog odvojenih zakonodavstava koje zahteva nula emisija gasova staklene bašte.

Direktorka ACEA, Sigrid de Vris, pozdravila je odluku o održavanju trenutnih granica, ali izrazila zabrinutost zbog novih odredbi koje ciljaju na česticu sa kočnica i habanje guma kod električnih vozila.

Euro 7 regulativa zadržala je granice emisije azotnih oksida (NOx) na 60 mg/km za benzinska vozila i 80 mg/km za dizel, u skladu sa zakonodavstvom iz 2014. godine.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Međutim, značajna promena u zakonu je uvođenje ograničenja za česticu sa kočnica od 7 mg/km (standardizovani uslovi testiranja) i strožih 3 mg za električna vozila koja koriste regenerativno kočenje

Regulativa takođe dozvoljava postavljanje ograničenja EU od 2026. godine na zagađenje nastalo habanjem guma, osim ako se do tada postigne međunarodni sporazum.

Ekološke grupe, uključujući Transport & Environment i Ekološki savez za standarde (ECOS), izrazile su rezerve.

Lucijen Matje iz Transport & Environment sugerisao je da zamrzavanje ukazuje na ponovni uspon uticaja lobija automobilske industrije, slično periodu nakon skandala sa testiranjem emisija u vezi sa dizel motorima.

Matijas Falkenberg iz ECOS-a prepoznao je potencijal Euro 7 standarda u smanjenju zagađenja mikroplastikom, ali naglasio je potrebu za dopunskim politikama koje se bave veličinom i težinom vozila.

U paralelnom sporazumu, “Euro VII” standardi za teška vozila, uključujući autobuse i kamione, doneli su pooštrenje ograničenja zagađenja izduvnih gasova.

Ovi razvoji naglašavaju kontinuirani izazov ravnoteže između ekoloških briga i interesa automobilske industrije u cilju postizanja čistijeg transporta.

auto industrija Ekološki standardi električni automobili EU Zagađenje vozila

Preporučeno

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Nov. 21, 2024
Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Nov. 21, 2024
Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Nov. 21, 2024
VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

Nov. 21, 2024
Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Nov. 20, 2024