Biciklizam kao ekološki i zdrav način prevoza: Ko vozi najviše, a ko najmanje?
Evropski građani sve više prepoznaju prednosti biciklizma kao ekološki prihvatljivog i zdravog načina prevoza.
Međutim, upotreba bicikala varira značajno širom kontinenta.
Istraživanja pokazuju da su Holandija i nordijske zemlje prednjačile po broju biciklista, dok se u nekim mediteranskim zemljama bicikl retko koristi.
Prema istraživanju Eurobarometra iz 2019. godine, 8% građana EU je navelo da im je glavno prevozno sredstvo privatni bicikl ili trotinet.
Holandija se izdvaja sa čak 41% građana koji svakodnevno koriste bicikl, dok slede Švedska (21%) i Nemačka (15%).
Istraživanje Eurobarometra iz 2013. godine pokazalo je da 29% građana EU vozi bicikl barem jednom nedeljno.
Na vrhu liste je ponovo Holandija sa neverovatnih 71%, dok slede Finska (57%) i Danska (56%). Nasuprot tome, u zemljama poput Malte i Kipra, svega 3-10% ljudi vozi bicikl.
Najupečatljiviji podatak je da polovina građana EU nikada ne vozi bicikl.
Ovaj trend je najizraženiji u mediteranskim zemljama, poput Malte (93%) i Portugala (75%). Nasuprot tome, u Holandiji samo 13% ljudi nikada ne vozi bicikl.
Kada je reč o gradovima, Kopenhagen se izdvaja kao lider sa čak 49% stanovnika koji svakodnevno koriste bicikl kao glavno prevozno sredstvo, dok Amsterdam ima udeo biciklističkog prevoza od 35%.
Uzimajući u obzir sve ove faktore, Evropa dominira među biciklistički prijateljskim gradovima.
Kopenhagen je na vrhu liste sa ocenom višom od 90, dok slede Amsterdam (89,3) i Utrecht (88,4). Francuska ima tri grada u top 10, dok se tri nemačka grada nalaze među prvih 20.
Biciklizam postaje sve popularniji, ali postoje značajne razlike između zemalja i gradova u Evropi.