Bez gužvi na moru: Visokotehnološki električni trajekt obećava revoluciju u putovanjima

Foto: Shutterstock

U nastojanju da revolucionizuje vodeni javni prevoz i smanji emisiju ugljenika, švedski električni trajekt P-12, razvijen od strane proizvođača električnih čamaca Candela, obećava da će redefinisati efikasnost putovanja.

Ovaj inovativni brod lebdi iznad arhipelaga Stokholma na hidrofoilskim krilima, minimizirajući otpor vode i postižući brzine od 30 čvorova – 56 km/h.

Ova inovacija, koja će početi sa radom u julu 2024. godine, hvali se smanjenjem potrošnje energije od 95% po putničkom kilometru u poređenju sa dizelskim konkurentima.

Elevacija hidrofoila eliminiše talase, omogućavajući P-12 da zaobiđe ograničenja brzine, predstavljajući prekretnicu za vodeni tranzit Stokholma.

Erik Eklund, šef odeljenja za komercijalne brodove u Candeli, anticipira transformišući uticaj na vremena putovanja, smanjujući putovanje od Ekera do centra grada sa 55 na 25 minuta.

Izuzetna stabilnost broda u talasima do dva metra pozicionira ga kao svestranu rešenje.

Iako je P-12 još uvek u fazi testiranja, cilja da predvodi globalne napore elektrifikacije, gledajući ka gradovima poput San Franciska, Njujorka i Venecije.

Gustav Heming, potpredsednik Regionalnog izvršnog odbora u Stokholmu, vidi vodeni prevoz kao ključno rešenje za rasterećenje saobraćaja na putu, naglašavajući posvećenost grada proširenju vodenog javnog prevoza.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Tokom 2022. godine, region je zabeležio 6.2 miliona putovanja javnim prevozom brodom, označavajući značajan porast nakon pandemije COVID-19.

Renesansa hidrofoila, olakšana laganim ugljeničnim vlaknima, obećava za marinu elektrifikaciju.

Arash Eslamdoost, vanredni profesor na Tehničkom univerzitetu Chalmers, smatra da je hidrofoiling radikalno rešenje za optimalno iskorišćavanje ograničene električne energije na brodu.

Globalno, nekoliko hidrofoilskih električnih trajekata je u razvoju, sa britanskom kompanijom Artemis Technologies koja planira potpuno električni hidrofoil trajekt u Severnoj Irskoj.

Međutim, Robin Kuk iz Švedske transportne agencije naglašava potrebu za sinhronizovanim razvojem javne infrastrukture.

Kako se pomorska industrija prilagođava promenama, efikasne veze sa obalom na lukama postaju ključne.

Ovi napretci, uz podsticaje, predstavljaju oblikovanje budućnosti vodenog javnog prevoza, pružajući održive alternative tradicionalnim načinima putovanja.

Avionsko putovanje ekološki transport Električni trajekt Hidrofoil tehnologija Održiva mobilnost Pomorski transport Švedska Visoka tehnologija

Preporučeno

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

Jul. 05, 2024
Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Jul. 05, 2024
Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Jul. 05, 2024
Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Jul. 05, 2024
Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Jul. 05, 2024