Afrički gradovi transformišu transport: Investicije u bicikliste i pešake

Uoči Afričkog samita o klimi u Najrobiju, istražujemo problem bezbednosti i ekologije u Adis Abebi, Etiopija.
Iako hiljade ljudi putuje minibusevima i vozovima, bicikli su retki.
Etiopija se angažuje u zdravijem transportu, sa naglaskom na nemotorizovanim sredstvima.
Afrički putevi često su opasni, što odbija ljude od ekoloških transportnih opcija.
Afrička nedelja klime 2023. će istražiti siguran gradski transport kao doprinos ublažavanju klimatskih promena, ključnih za kontinent suočen sa njihovim posledicama.
Etiopija je uvela strategiju nemotorizovanog transporta 2020., uključujući izgradnju staza i očuvanje nivoa korišćenja motornih vozila iz 2020.

Cilj je smanjenje žrtava pešaka i biciklista za 80% u odnosu na 2019, prema UNEP.
Iako Etiopija ima samo 1,1 milion automobila za 99 miliona stanovnika, beleži visokih 27 smrtnih slučajeva na 100.000 ljudi svake godine prema SZO.
Rastući trend aktivne mobilnosti širi se u Africi, uz gradove poput Najrobija koji ulažu u nemotorizovani transport.
Ipak, Afrika i dalje čini 20% globalnih žrtava na putevima, sa dnevnim prosekom od 260 pešaka i 18 biciklista.
Stručnjaci veruju da poboljšanje infrastrukture i bezbednosti može unaprediti aktivnu mobilnost na kontinentu.
Preporučeno

Beograd pokretač velikih promena u oblasti energetske efikasnosti

Počela javna rasprava o zakonima koji donose čistiju proizvodnju i zdraviju životnu sredinu

Švajcarski glečeri nestaju: U samo 10 godina nestala je četvrtina volumena leda

Počela javna rasprava o zakonima iz oblasti zelene tranzicije Srbije
