Rast prodaje električnih automobila menja pravila za parkiranje

Foto: Shutterstock

Sa porastom prodaje električnih vozila (EV) i povećanjem mase automobila, pejzaž parkirališta prolazi kroz transformaciju.

Hibridi i potpuno električna vozila danas su uobičajen prizor širom sveta, što doprinosi opštem povećanju veličine i težine automobila, pretežno zbog usvajanja električnih i hibridnih baterija.

Institut za građevinske inženjere u Londonu nedavno je objavio ažurirane smernice za dizajn parkirališta, prepoznajući potrebu da se reše izazovi koje donose ovi evoluirajući trendovi.

Jedna značajna briga je rastuća težina vozila, koja je porasla sa prosečnih 1,5 metričkih tona 1974. na skoro 2 metričke tone u 2023. godini.

Ovaj porast pripisuje se usvajanju električnih i hibridnih tehnologija, kao i većim dimenzijama savremenih automobila.

Iako su neki izrazili zabrinutost zbog potencijalnog urušavanja parkirališta pod teretom težih vozila, stručnjaci ističu da pravi problem leži u izuzetno teškim vozilima, a ne u onima koja su samo teža od svojih prethodnika.

Ipak, trend ka većim vozilima, uključujući SUV-ove, luksuzne automobile i pikap kamione, nastavlja se bez prekida, što postavlja izazove pred parkiralištima.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Da bi se rešili ovi izazovi, industrija se fokusira na strukturalne procene postojećih parkirališta.

Ojačavanje može biti neophodno na određenim mestima ako se smatra isplativim.

Alternativno, razmatra se mogućnost provere vozila na prekomernu težinu pre ulaska, ili rezervisanje prizemlja za teška vozila kao potencijalna rešenja.

Osim problema težine, postoje zabrinutosti u vezi sa bezbednošću od požara, posebno kod EV-a.

Gašenje požara kod EV-a, posebno kada je uključena baterija, izuzetno je izazovno zbog visoke energetske gustine.

Razmatra se ugradnja sistema za prskanje vode u podzemnim objektima kako bi se umanjio rizik, jer takav sistem može usporiti širenje vatre i dati vreme vatrogascima da reaguju.

Ove diskusije se protežu i izvan Ujedinjenog Kraljevstva, jer je Evropska komisija osnovala radnu grupu za rešavanje problema bezbednosti od požara u pokrivenim parkiralištima sa punjačima za EV.

AVERE, Evropsko udruženje za elektromobilnost, predvodi ovu inicijativu, naglašavajući potrebu za smernicama koje će balansirati bezbednost od požara i promenljiv pejzaž parkirališta.

Oni ističu važnost uključivanja različitih zainteresovanih strana, od operatera parkirališta i vatrogasaca do predstavnika EV-a, osiguravajućih društava i proizvođača i operatera punjača.

Rast EV-a i dalje oblikuje automobilsku industriju, sa više od 10 miliona električnih automobila prodanih u 2022. godini.

Međunarodna agencija za energiju predviđa da će skoro svaki peti novi automobil prodati ove godine biti električni.

Kris Vapls, član Instituta za građevinske inženjere, ističe da njihov cilj nije da se protive EV-ima, već da olakšaju prilagođavanje parkirališta promenljivom pejzažu vozila.

Bezbednost od požara električna vozila EV infrastruktura Parkirališta Prilagođavanje garaža Težina vozila

Preporučeno

Ispadanje sistema: Australija ima previše solarnih panela

Ispadanje sistema: Australija ima previše solarnih panela

Oct. 04, 2024
20 MW zelene energije stizaće iz biogasnih elektrana kod Plandišta: U planu gradnja 20 postrojenja

20 MW zelene energije stizaće iz biogasnih elektrana kod Plandišta: U planu gradnja 20 postrojenja

Oct. 04, 2024
Evropska unija ulaže 700 miliona evra u Zapadni Balkan: U fokusu klimatska odgovornost

Evropska unija ulaže 700 miliona evra u Zapadni Balkan: U fokusu klimatska odgovornost

Oct. 04, 2024
Norveška prva zemlja koja na ulicama ima više električnih automobila

Norveška prva zemlja koja na ulicama ima više električnih automobila

Oct. 03, 2024
Evropska unija predložila odlaganje primene novih pravila o krčenju šuma

Evropska unija predložila odlaganje primene novih pravila o krčenju šuma

Oct. 03, 2024