Da li su programi preprodaje odeće zaista efikasni u smanjenju CO2 otiska?
Prodavnice brze mode kao što su Zara, Šein i H&M, koriste platforme za preprodaju svoje robe, da smanje svoje ugljične otiske, odnosno bacanje na deponiju.
Ali, predviđa se da će ovi programi učiniti malo kako bi se smanjile štetne emisije, pokazalo je novo istraživanje objavljeno u utorak.
Brendovi bi mogli efikasnije da smanje svoj “danak” po životnu sredinu, ako bi te napore preusmerili na svoj lanac snabdevanja, kao što je korišćenje održivijih materijala ili ulaganje u inovacije u reciklaži, navodi se u analizi.
Studiju je sproveo Trove, koji pomaže brendovima kao što su Lululemon i Canada Goose da implementiraju svoje programe preprodaje, u saradnji sa data firmom Worldly koja se fokusira na ESG, ili ekološko, društveno i korporativno upravljanje.
Metodologija studije je potvrđena sa trećim stranama i recenzirana od strane Delojta, Mekenzija i Univerziteta Kalifornije u Berkliju, prenosi CNBC.
Studija je analizirala pet arhetipova brendova, koji obuhvataju brzu modu, ali i vrhunske komade, pitajući se kako bi preprodaja robe mogla da utiče na njihove ukupne emisije ugljenika između 2023. i 2040. godine.
Otkriveno je da će trgovci brze mode, koji proizvode oko 11,5 kilograma ugljen-dioksida za svaki proizvod koji naprave, manjiti njihovu emisiju za samo 0,7%, vodeći se ovim programima preprodaje.
Poređenja radi, premijum brendovi odeće stvaraju oko 16 kilograma CO2 za svaki proizvod koji naprave, i mogli bi smanjiti te emisije za 14,8% uz programe preprodaje, navodi se u analizi.