Revolucionarni pristup transportu: MIT rešava energetske izazove kamiona

Foto: Shutterstock

Dugotrajni kamioni igraju ključnu ulogu u globalnim lancima snabdevanja, ali njihovi dizel pogonski sistemi predstavljaju ozbiljan izazov za postizanje ciljeva u vezi smanjenja emisija gasova sa efektom staklene bašte.

Da bi se očuvala priroda i zadovoljili klimatski ciljevi, neophodno je pronaći ekonomski održiva i praktična rešenja.

Naučnici sa MIT-a, predvođeni Vilijamom H. Grinom, istražuju mogućnost korišćenja tečnih organskih nosača vodonika (LOHCs) za transport i skladištenje vodonika, čime bi se rešili brojni izazovi vezani za ovu tehnologiju.

Dosadašnji pristup korišćenju LOHC sistema za snabdevanje vodonika podrazumevao je dostavu vodonika do punionica, gde se zatim komprimira i transportuje kamionima sa vodonikovim gorivnim ćelijama, ili motorima na vodonik.

Ovaj proces je efikasan, ali donosi gubitak energije zbog kompresije i drugih faktora na maloprodajnim stanicama.

Tim sa MIT-a predlaže revolucionarni pristupugradnu dehidrogenaciju tečnih organskih nosača vodonika direktno u kamionima.

Ova tehnika omogućava kamionima da skladište vodonik i oslobađaju ga onda kada je potrebno, koristeći otpadnu toplotu iz izduvnih gasova motora za pokretanje dehidrogenacije.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Ovaj inovativni pristup obezbeđuje brojne prednosti.

Prvo, smanjuje gubitka energije zbog kompresije vodonika na maloprodajnim stanicama.

Drugo, omogućava brže punjenje kamiona i veću skalabilnost sistema, a treće, ne zahteva velike početne investicije jer koristi postojeću infrastrukturu.

Istraživači sa MIT-a ističu da, iako postojeće tehnologije za korišćenje vodonika u transportu imaju svoje nedostatke i visoke troškove, njihov pristup otvara put ka održivijem i ekonomičnijem korišćenju vodonika u dugotrajnom kamionskom transportu.

Ovaj projekat podržava MIT Klimatski i održivost Consortium (MCSC) i uklapa se u njihovu misiju da se zajedničkim naporima i saradnjom različitih sektora postigne dekarbonizacija transporta.

MCSC podržava istraživačke projekte iz različitih oblasti, a ovaj tim istraživača koristi i alate i resurse koje pruža MathWorks.

Značaj ovog istraživanja leži u činjenici da povezuje različite sektore i stručnjake kako bi se razvio inovativan pristup dekarbonizaciji transporta, smanjenju emisija i zaštiti životne sredine.

Ovaj rad predstavlja važan korak ka stvaranju ekonomski održivijeg i ekološki prihvatljivijeg dugotrajnog kamionskog transporta, čime se doprinosi globalnim naporima za smanjenje emisija gasova sa efektom staklene bašte.

dehidrogenacija dizel Emisije gasova staklene bašte gubitak energije kamioni MIT motor punjenje vodonik

Preporučeno

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

Jul. 05, 2024
Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Jul. 05, 2024
Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Jul. 05, 2024
Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Jul. 05, 2024
Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Jul. 05, 2024