Revolucionarni pristup transportu: MIT rešava energetske izazove kamiona
![Foto: Shutterstock](https://greennews.rs/wp-content/uploads/2023/09/Collage-Maker-08-Sep-2023-09-32-AM-754.jpg)
Dugotrajni kamioni igraju ključnu ulogu u globalnim lancima snabdevanja, ali njihovi dizel pogonski sistemi predstavljaju ozbiljan izazov za postizanje ciljeva u vezi smanjenja emisija gasova sa efektom staklene bašte.
Da bi se očuvala priroda i zadovoljili klimatski ciljevi, neophodno je pronaći ekonomski održiva i praktična rešenja.
Naučnici sa MIT-a, predvođeni Vilijamom H. Grinom, istražuju mogućnost korišćenja tečnih organskih nosača vodonika (LOHCs) za transport i skladištenje vodonika, čime bi se rešili brojni izazovi vezani za ovu tehnologiju.
Dosadašnji pristup korišćenju LOHC sistema za snabdevanje vodonika podrazumevao je dostavu vodonika do punionica, gde se zatim komprimira i transportuje kamionima sa vodonikovim gorivnim ćelijama, ili motorima na vodonik.
Ovaj proces je efikasan, ali donosi gubitak energije zbog kompresije i drugih faktora na maloprodajnim stanicama.
Tim sa MIT-a predlaže revolucionarni pristup – ugradnu dehidrogenaciju tečnih organskih nosača vodonika direktno u kamionima.
Ova tehnika omogućava kamionima da skladište vodonik i oslobađaju ga onda kada je potrebno, koristeći otpadnu toplotu iz izduvnih gasova motora za pokretanje dehidrogenacije.
![Foto: Shutterstock](https://greennews.rs/wp-content/uploads/2023/09/shutterstock_350092247-650x370.jpg)
Ovaj inovativni pristup obezbeđuje brojne prednosti.
Prvo, smanjuje gubitka energije zbog kompresije vodonika na maloprodajnim stanicama.
Drugo, omogućava brže punjenje kamiona i veću skalabilnost sistema, a treće, ne zahteva velike početne investicije jer koristi postojeću infrastrukturu.
Istraživači sa MIT-a ističu da, iako postojeće tehnologije za korišćenje vodonika u transportu imaju svoje nedostatke i visoke troškove, njihov pristup otvara put ka održivijem i ekonomičnijem korišćenju vodonika u dugotrajnom kamionskom transportu.
Ovaj projekat podržava MIT Klimatski i održivost Consortium (MCSC) i uklapa se u njihovu misiju da se zajedničkim naporima i saradnjom različitih sektora postigne dekarbonizacija transporta.
MCSC podržava istraživačke projekte iz različitih oblasti, a ovaj tim istraživača koristi i alate i resurse koje pruža MathWorks.
Značaj ovog istraživanja leži u činjenici da povezuje različite sektore i stručnjake kako bi se razvio inovativan pristup dekarbonizaciji transporta, smanjenju emisija i zaštiti životne sredine.
Ovaj rad predstavlja važan korak ka stvaranju ekonomski održivijeg i ekološki prihvatljivijeg dugotrajnog kamionskog transporta, čime se doprinosi globalnim naporima za smanjenje emisija gasova sa efektom staklene bašte.
Preporučeno
![U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara](https://greennews.rs/wp-content/uploads/2024/07/electric-car-1458836_1280.jpg)
U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara
![Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava](https://greennews.rs/wp-content/uploads/2024/07/solar-panels-1477987_1280.jpg)
Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava
![Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine](https://greennews.rs/wp-content/uploads/2024/07/dark-2562840_1280.jpg)
Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine
![Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.](https://greennews.rs/wp-content/uploads/2024/07/pipeline-1264084_1280.jpg)
Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.
![Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije](https://greennews.rs/wp-content/uploads/2024/07/garbage-1260833_1280.jpg)