Da li električna i konvencionalna vozila imaju isti tip guma? Manja emisija CO2 i bolje performanse
Za e-vozila je opredeljen drugačiji tip pneumatika, doduše, same gume se ne razlikuju mnogo od konvencionalnih, ali su uslovi stroži.
Procena je da se u celom svetu vozi više od 10 miliona e-automobila, a Evropa se visoko kotira na lestvici tog globalnog proseka. Štaviše, na Starom kontinentu je 2020. prvi put registrovano više takvih vozila nego u Kini.
Kao glavni razlog kupovine električnih automobila, 55 odsto kupaca navodi zaštitu životne sredine. Ali, ovaj put se fokusiramo na jedan specifičan deo svakog vozila, a to su gume.
Koliko se pneumatici e-vozila zaista razlikuju od konvencionalnih, kakve srećemo na benzincima i dizelašima? Proizvođači, dobavljači i kompletna auto-industrija intenzivno rade i na tom polju.
Naime, nemački gigant u proizvodnji guma je u kratkom roku promenio fokus razvoja pneumatika u smeru električnih vozila, i tako je nastao model Conti.eContact, prvi put predstavljen još davne 2011. IAA sajmu.
Kako kaže Anika Lorenz, direktorka sektora za putnička vozila kompanije Continental u Nemačkoj, “gume za električna vozila i gume za konvencionalna vozila su suštinski iste, ali elektrifikacija značajno menja uslove”.
U slučaju e-automobila, radi se o većoj nosivosti, optimizaciji otpora kotrljanja i smanjenom nivou buke – to su najznačajniji kriterijumi u razvoju guma. Zahtevi za komercijalna vozila su još rigorozniji zbog EU direktive za čista vozila i VECTO alata za smanjenje emisije CO2.
Osim toga, električna vozila su teža, tako da gume moraju biti u stanju da izdrže veće težine. Tri ključne tačke su otpor kotrljanja, buka i životni vek.