Inovacija u roštiljanju: Električni uređaji kao korak napred ka očuvanju prirode
Mark Beganski iz Nju Džerzija ne krije svoju ljubav prema električnom roštilju.
Njegov uređaj za roštiljanje nije običan; on je spoljni roštilj idealan za uživanje u letnjim roštiljima povodom Četvrtog jula.
Beganski uživa u pripremi sočnih ražnjića, pilećeg roštilja, kukuruza i špargle, postižući hrskave ivice i karakteristične pečate na hrani.
Prebacivanje na električni roštilj predstavlja korak ka smanjenju upotrebe fosilnih goriva i očuvanju okoline.
Međutim, uprkos svojim ekološkim prednostima i sličnim performansama, električni roštilji nisu još uvek dovoljno prisutni u američkoj javnosti.
Prema istraživanju Hearth, Patio & Barbecue Association koje se sprovodilo svake dve godine od 2015. do 2021. godine, samo 3 do 4 posto anketiranih vlasnika roštilja koristi električni roštilj.
Većina ljudi se i dalje opredeljuje za roštilje koji koriste neku vrstu goriva, najčešće drvo, ugalj ili fosilna goriva poput metana ili propana.
Međutim, sagorevanje ovih goriva oslobađa ugljen-dioksid (CO2) i doprinosi globalnom zagrevanju.
Pored toga, curenje metana iz gasnih instalacija može imati snažan negativan uticaj na klimu, budući da je metan kao staklenički gas mnogo potentniji od CO2 tokom kraćeg vremenskog perioda.
Beganski je odlučio da promeni svoj način života i odabere čistu energiju, uključujući i svoju strast prema roštiljanju.
Godine 2019. prešao je na energetski plan koji koristi isključivo energiju vetra i solarnu energiju.
Takođe je zamenio svoj stari propan roštilj električnim modelom Weber Q 2400.
Iako je cena električnog roštilja bila viša u početku, dugoročno je uštedeo jer više ne mora kupovati propan i brinuti se o čestim zamjenama boca.
Iako električni roštilji možda nisu toliko poznati, postoji sve veći interesovanje za njih.
Tržište ovih uređaja je poraslo za 21% u periodu od septembra 2021. do 2022. godine prema analitičkoj firmi Circana.
Weber, vodeći proizvođač roštilja u SAD-u, beleži rast prodaje svojih električnih modela.
Uporedo sa ovim, Weber planira nastaviti sa prodajom gasnih i ugaljnih modela roštilja.
Direktor proizvoda, Brian Atinaja, ističe da će električni roštilji postati popularniji ako prevaziđu dva ključna izazova.
Prvi se odnosi na nedovoljnu informisanost javnosti o postojanju ovih uređaja, dok drugi izazov predstavlja percepcija da samo gasni roštilji pružaju pravi ukus pečenja.
Ipak, Atinaja tvrdi da su električni roštilji sposobni pružiti isti ukus kao gasni roštilji.
Način na koji gasni roštilji postižu karakterističan ukus je kroz kapljanje sokova i masnoća hrane na plamen i njihovo isparavanje.
Atinaja tvrdi da su Weber-ovi inženjeri uspeli postići ovaj efekat i kod električnih roštilja, prilagodivši dizajn kako bi omogućili pravilno isparavanje i vraćanje ukusa hrani.
Dodatna prednost električnih roštilja je manja potreba za prostorom, što ih čini pogodnim za guste urbane sredine i stanove bez dvorišta.
Takođe, njihova popularnost je veća u Evropi u odnosu na SAD zbog viših troškova fosilnih goriva.
Iako postoji ograničenje veličine električnih roštilja zbog snage električnih instalacija, kompanija Weber razmatra dodavanje baterija kako bi se ovo ograničenje prevazišlo.
Beganski, međutim, ističe da su prednosti električnih roštilja, uključujući lakše rukovanje i očuvanje okoline, veće od njihovih tehničkih ograničenja. Konačno, on naglašava – Hrana ima isti odličan ukus kao i na gasnom roštilju.