Novi zakon u Španiji: Biciklisti moraju da imaju osiguranje
Gradski savet Saragose predložio je obavezno osiguranje za bicikliste i korisnike električnih trotineta, potez koji bi, ako se usvoji, bio prvi takve vrste u Evropi.
Ovaj predlog, podstaknut od strane krajnje desničarske stranke Vox i podržan od strane konzervativne Narodne stranke (PP), ima za cilj da reši “pravnu nesigurnost” u slučajevima nesreća u kojima su umešani biciklisti.
Međutim, biciklističke organizacije tvrde da je to nepotrebno zbog nedostatka statistike nesreća i da su većina biciklista već pokrivena drugim polisama osiguranja, kao što je osiguranje domaćinstva.
Oni strahuju da bi ova mera mogla obeshrabriti ekološki prihvatljive oblike prevoza.
Ako se usvoji, osiguranje bi koštalo oko 20 evra godišnje, ali predlog je trenutno u periodu javne rasprave od 30 dana i može se promeniti.
Ova inicijativa odražava širu reakciju protiv održivog prevoza u Španiji i Evropi.
Zakon o klimi iz 2021. godine, koji zahteva zone niske emisije i poboljšanu transportnu infrastrukturu, suočio se sa otporom desničarskih gradskih veća.
Na primer, Valjadolid je uklonio nove biciklističke staze kako bi napravio mesta za automobile, što je navelo EU na istragu o mogućoj zloupotrebi sredstava.
Ministar životne sredine Španije, Teresa Ribera, kritikovala je uklanjanje biciklističkih staza, nazivajući to “direktnim napadom na kvalitet života” gradskih stanovnika.
Slične kontroverze se dešavaju u Velikoj Britaniji i Berlinu, gde su vlade usporile ili obrnule zelene mere transporta, ističući tenziju između promocije održivog prevoza i prilagođavanja tradicionalnoj upotrebi automobila, usred rastuće zabrinutosti zbog zagađenja vazduha koje uzrokuje preko 300.000 prevremenih smrti godišnje u Evropi.