Automobilski div ulazi u biznis sa energijom
Folksvagen objavio da počinje da trguje strujom na Epex Spotu
Nemačka auto-kompanija Folksvagen objavila je 12. jula da počinje da trguje strujom na berzi Epex Spot, i takođe je naglasila kako planira da koristi odbačene baterije iz e-automobila za njeno skladištenje.
Inače, Epex Spot, sa sedištem u Parizu, organizuje kupoprodaju struje sa rokovima isporuke do 7 dana, a takođe ima svoje kancelarije u Amsterdamu, Berlinu, Bernu, Briselu, Londonu i Beču.
Kako je najavljeno iz Folksvagena, pilot projekat će u početku koristiti 28 baterijskih sistema i 38 ćelijskih modula iz malog automobila E-Up, a ovo je ideja:
Kada su cene struje niske, a solarna i energija vetra dostupne u većoj količini, onda će taj sistem privremeno skladištiti električnu energiju iz mreže. Ali, kada su cene visoke, a snabdevanje oskudno, onda će sistem vraćati struju u mrežu.
Kako napominje Epex, VW je prva automobilska grupa koja je ušla u posao trgovine električnom energijom u Nemačkoj. Opšte je poznato i da ova grupacija intenzivno radi na tzv. “zelenim rešenjima”, kako bi odgovorila i na zahteve EU o klimatskim promenama.
Konkretno, privremeno skladištenje energije iz obnovljivih izvora – smatra se važnim preduslovom za prelazak na “zelenu” energiju i održivo poslovanje.
Ali, treba istaći i da Folksvagen nije usamljen u ovoj priči. Još jedan nemački div svoje poslovanje bazira na istom principu: naime, BMW je 2017. lansirao “farmu” u Lajpcigu, sa čak 700 BMW i3 baterija za privremeno skladištenje energije iz četiri vetroturbine čiji je vlasnik.
Audi, takođe, od kraja 2021. godine koristi litijum-jonske baterije iz testnih vozila u stanicama za brzo punjenje.