Izveštaj razotkriva obmanu industrije plastike o reciklaži pred javnošću
Izveštaj Centra za istraživanje klimatske integritete (CCI) otkriva decenijsku obmanu proizvođača plastike u vezi sa reciklažom.
Iako je reciklaža predstavljena kao rešenje za problem plastičnog otpada, interni dokumenti otkrivaju da su velike naftne kompanije i industrija plastike odavno znale za njenu tehničku i ekonomsku nepraktičnost.
Izveštaj naglašava kulturu obmane, pri čemu proizvođači plastike obmanjuju javnost putem prevrtljivih marketinških kampanja, čak i dok su priznavali ograničenja reciklaže još od 1980-ih.
Pravne akcije se naziru jer izveštaj ukazuje na potencijalne povrede zakona o zaštiti potrošača i životne sredine zbog korporativnog prestupa.
Sa istragama u toku u Kaliforniji i tužbama podnetim u Njujorku protiv glavnih igrača poput ExxonMobila i Pepsi Co, potreba za odgovornošću dobija na snazi.
U međuvremenu, globalna zajednica se suočava sa činjenicom da se samo devet procenata svetskog plastičnog otpada uspešno reciklira svake godine, uprkos ambicioznim ciljevima postavljenim inicijativama poput Evropske strategije za plastiku u cirkularnoj ekonomiji.
Dok istina o ograničenjima reciklaže postaje očigledna, pozivi za sistemskim promenama i korporativnom odgovornošću odjekuju jače u svetlu eskalirajuće ekološke krize.