Zeleni korak Pariza: Trostruke naknade za parkiranje terenaca

Foto: Shutterstock

Parižani su govorili, odlučno glasajući za trostruko povećanje cena parkiranja za SUV-ove u nastojanju da povrate svoje ulice i podstaknu zelenije urbanističko okruženje.

Inicijativa, koju je predvodila socijalistička gradonačelnica Ana Idalgo, odražava Parizovu posvećenost borbi protiv zagađenja i prioritetizaciji prostora pogodnih za pešake i bicikliste.

Sa preko 54% glasova u korist, Parižani su se opredelili da povećaju cene parkiranja za SUV-ove izvan grada na 18 evra po satu u centru grada, potez usmeren na suzbijanje dominacije teških, zagađujućih vozila na uskim ulicama glavnog grada.

Iako je prisustvo birača bilo nisko, samo 5.7% registrovanih birača je izašlo na glasanje, ishod ukazuje na rastući stav za promenama.

Kampanja Idalgove naglasila je negativne uticaje SUV-ova, navodeći značajnu okupaciju prostora, ekološku štetu i povećan rizik od saobraćajnih nesreća u poređenju sa manjim automobilima.

-Došlo je vreme da prekinemo sa tendencijom da su automobili sve veći, viši, širi – primetila je Idalgo, pozivajući Parižane da povrate svoje gradske prostore.

Povećanje cena parkiranja nametnuće značajan finansijski teret vozačima SUV-ova, posebno onima koji nisu stanovnici grada.

Na primer, šestosatni boravak u centru grada mogao bi koštati do 225 evra za SUV-ove, u poređenju sa 75 evra za manje automobile, što jasno ukazuje na odvraćanje od prevelikih vozila.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Mišljenja Parižana o meri bila su podeljena.

Dok su neki izrazili zabrinutost zbog gužve i ekoloških uticaja, drugi su branili slobodu izbora u selekciji vozila.

Referendum odražava širi diskurs o urbanom kretanju i održivosti, sličan prethodnim konsultacijama o zabrani električnih trotineta.

Administracija Idalgove odavno zagovara Pariz smanjene prisutnosti automobila, sprovodeći mere poput zona bez automobila i promocije alternativnih vidova transporta.

Predstojeće Olimpijske i Paraolimpijske igre podstakle su dodatne napore u unapređenju biciklističke infrastrukture i smanjenju zavisnosti od automobila.

Dok SUV-ovi nastavljaju da ometaju napredak ka čistijem, bezbednijem urbanom pejzažu, Parižani su napravili odlučan korak ka povratku svojih ulica i prioritetizaciji održivih rešenja mobilnosti.

Gradnja Pariza usmerena ka budućnosti koja je prijateljska prema automobilima odražava globalni pomak ka ekološki osvešćenom urbanom planiranju i politikama transporta.

Mobilnost održivost Pariz Parkiranje Terenci Urbanističko planiranje

Preporučeno

Ispadanje sistema: Australija ima previše solarnih panela

Ispadanje sistema: Australija ima previše solarnih panela

Oct. 04, 2024
20 MW zelene energije stizaće iz biogasnih elektrana kod Plandišta: U planu gradnja 20 postrojenja

20 MW zelene energije stizaće iz biogasnih elektrana kod Plandišta: U planu gradnja 20 postrojenja

Oct. 04, 2024
Evropska unija ulaže 700 miliona evra u Zapadni Balkan: U fokusu klimatska odgovornost

Evropska unija ulaže 700 miliona evra u Zapadni Balkan: U fokusu klimatska odgovornost

Oct. 04, 2024
Norveška prva zemlja koja na ulicama ima više električnih automobila

Norveška prva zemlja koja na ulicama ima više električnih automobila

Oct. 03, 2024
Evropska unija predložila odlaganje primene novih pravila o krčenju šuma

Evropska unija predložila odlaganje primene novih pravila o krčenju šuma

Oct. 03, 2024