Zeleni korak Pariza: Trostruke naknade za parkiranje terenaca

Foto: Shutterstock

Parižani su govorili, odlučno glasajući za trostruko povećanje cena parkiranja za SUV-ove u nastojanju da povrate svoje ulice i podstaknu zelenije urbanističko okruženje.

Inicijativa, koju je predvodila socijalistička gradonačelnica Ana Idalgo, odražava Parizovu posvećenost borbi protiv zagađenja i prioritetizaciji prostora pogodnih za pešake i bicikliste.

Sa preko 54% glasova u korist, Parižani su se opredelili da povećaju cene parkiranja za SUV-ove izvan grada na 18 evra po satu u centru grada, potez usmeren na suzbijanje dominacije teških, zagađujućih vozila na uskim ulicama glavnog grada.

Iako je prisustvo birača bilo nisko, samo 5.7% registrovanih birača je izašlo na glasanje, ishod ukazuje na rastući stav za promenama.

Kampanja Idalgove naglasila je negativne uticaje SUV-ova, navodeći značajnu okupaciju prostora, ekološku štetu i povećan rizik od saobraćajnih nesreća u poređenju sa manjim automobilima.

-Došlo je vreme da prekinemo sa tendencijom da su automobili sve veći, viši, širi – primetila je Idalgo, pozivajući Parižane da povrate svoje gradske prostore.

Povećanje cena parkiranja nametnuće značajan finansijski teret vozačima SUV-ova, posebno onima koji nisu stanovnici grada.

Na primer, šestosatni boravak u centru grada mogao bi koštati do 225 evra za SUV-ove, u poređenju sa 75 evra za manje automobile, što jasno ukazuje na odvraćanje od prevelikih vozila.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Mišljenja Parižana o meri bila su podeljena.

Dok su neki izrazili zabrinutost zbog gužve i ekoloških uticaja, drugi su branili slobodu izbora u selekciji vozila.

Referendum odražava širi diskurs o urbanom kretanju i održivosti, sličan prethodnim konsultacijama o zabrani električnih trotineta.

Administracija Idalgove odavno zagovara Pariz smanjene prisutnosti automobila, sprovodeći mere poput zona bez automobila i promocije alternativnih vidova transporta.

Predstojeće Olimpijske i Paraolimpijske igre podstakle su dodatne napore u unapređenju biciklističke infrastrukture i smanjenju zavisnosti od automobila.

Dok SUV-ovi nastavljaju da ometaju napredak ka čistijem, bezbednijem urbanom pejzažu, Parižani su napravili odlučan korak ka povratku svojih ulica i prioritetizaciji održivih rešenja mobilnosti.

Gradnja Pariza usmerena ka budućnosti koja je prijateljska prema automobilima odražava globalni pomak ka ekološki osvešćenom urbanom planiranju i politikama transporta.

Mobilnost održivost Pariz Parkiranje Terenci Urbanističko planiranje

Preporučeno

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Nov. 21, 2024
Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Nov. 21, 2024
Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Nov. 21, 2024
VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

Nov. 21, 2024
Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Nov. 20, 2024