Da li je biljna ishrana zaista zdravija?
U kontekstu ishrane na biljnoj bazi govori se i iz zdravstvenih i iz ekoloških motiva, i to sve učestalije u poslednje vreme. Što se tiče zagađenja, u prvi plan se stavljaju štetne emisije koje dolaze od proizvodnje mesa.
S druge strane, bitno pitanje i zdravlje, a tu svako ima “svoju teoriju”. Ipak, aktuelno istraživanje lekarki Michelle McMacken i Sapane Shah, pokazuje da ishrana na bazi bilja, voća i povrća može smanjiti rizik od dijabetesa tipa 2.
Studija promoviše žitarice, orašaste plodove, sveže voće i povrće, navodeći da je rizik od pomenutog oboljenja manji za 24% – ako se pridržavate navedenih namirnica.
Ukoliko, pak, ne želite da se odreknete sve hrane, imajte na umu da ova vrsta ishrane nije isto što i veganstvo. Dakle, možete ponekad jesti i hranu životinjskog porekla, ali je ideja da fokus bude na bilju, mahunarkama, orašastim plodovima.
Dijetetičarka Maja Feler kaže da biljna ishrana reguliše šećer u krvi i, uopšte, rad metabolizma.
-Osim zdravstvenih dobrobiti, biljna ishrana smanjuje količinu životinjskih proizvoda, što pomaže u borbi protiv klimatskih promjena – zaključuje Feler.
Preporučeno
Spasena iz ruku krijumčara, sedam godina kasnije postala majka u divljini
Kada nema ni sunca ni vetra, struja mora da čeka negde: Rešenje možda postoji već više od jednog veka
Stari solarni paneli kriju malo bogatstvo: Naučnici pronašli način da izvuku gotovo svo srebro
Giganti menjaju energiju vetra: Nove turbine proizvodiće više struje uz manje zauzetog prostora