Održiva dostava: Kako kompanije mogu doprineti čistijem gradskom okruženju?
U neprekidnoj evoluciji gradske dostave, privatni sektor preuzima inicijativu u suočavanju s gužvom i emisijama.
Pokrenute porastom onlajn kupovine, kompanije se nose s izazovima usvajanjem inovativnih i održivih rešenja.
Na čelu ovog pokreta je elektrifikacija tereta, s divovima poput Amazona i IKEA koji se obavezuju na značajne flote električnih vozila do 2030.
Međutim, potreban je sveobuhvatan pristup, jer samo zamena vozila neće olakšati gužvu.
Ulazimo u rešenja zasnovana na podacima i tehnologiji, koja pokreću efikasnost kroz uvide u obrasce dostave i korišćenje prostora.
Saradnja Gothenburga s logističkim kompanijama primer je deljenja podataka radi smanjenja nepotrebnog voženja i smanjenja emisija.
Saradnja gradova i kompanija izlazi kao ključna tema.
U Londonu, Amazon i lokalne vlasti preoblikovale su nedovoljno korišćen parking u centar za poslednju milju logistike, smanjujući dnevni broj vozila na putu za 85%.
Slično tome, vlasnik nekretnina i logistička kompanija udružili su snage kako bi optimizovali dostavu na Regent Streetu, smanjujući kretanje vozila do 80%.
Privatni sektor nije samo inovativan; formira strateška partnerstva.
Ambiciozni cilj Ubera da do 2040. postane platforma bez emisija proširuje se na dostavu Uber Eats-a do 2040, uz partnerstva poput onog u Tajvanu s Gogoro, usmerena na prelazak dostavnih flota na zelenije načine.
Takve saradnje imaju za cilj povećanje broja zelenih dostava, pokazujući da privatni sektor donosi promene, a ne samo pakete.
Ključna stvar leži u saradnji javnog i privatnog sektora.
Globalna koalicija za novu mobilnost, inicijativa Svetskog ekonomskog foruma, zagovara ovu ideju, s’ ciljem stvaranja održive budućnosti za dostavu kroz međusobnu saradnju.
Dok privatni sektor usvaja inovacije, ovaj zajednički napor teži izgradnji gradova u kojima se može živeti i obnavljanju poverenja javnosti u procesu.