Klimatski izazovi testiraju evropsku železničku infrastrukturu

Evropska železnička industrija suočava se sa rastućim izazovima klimatskih promena, što je vidljivo iz 1.900 puta kada su se vozovi u Austriji zaustavili tokom 2023. godine usled ekstremnih vremenskih uslova.
Oluje, poplave i požari stavljaju na test železničke mreže, dok se u Velikoj Britaniji osećaju poremećaji usled obilnih padavina i talasa vrućina.
Adaptacije su već u toku. Austrija modernizuje električne vodove i koristi otpornu belu boju na šinama.
Unapređeni nadzor i prošireno posmatranje vremenskih prilika imaju za cilj da predvide i umanje poremećaje.
U Velikoj Britaniji, poboljšana drenaža i daljinsko praćenje temperature šina su prioriteti.

Industrija nije samo u procesu prilagođavanja već i inoviranja. Hitachi Rail-ov “tri-brid” voz, lokomotiva Masaccio, pokreće se preko električnih vodova, dizel-hibridnog motora ili revolucionarnog akumulatora.
Ovaj ekološki prijateljski akumulator, punjen tokom elektrifikovanih deonica i kroz regenerativno kočenje, smanjuje buku i zagađenje vazduha tokom prilaza stanicama.
Dok železnička industrija rešava trenutne izazove i smanjuje svoj ugljenični otisak, ove mere i inovacije ukazuju na posvećenost otpornoj i održivoj železničkoj transportnoj infrastrukturi usred hitnosti klimatskih promena.
Preporučeno

Rok za prijavu gradova na konkurs za unapređenje energetske efikasnosti 8. avgust

Naučnici nemaju dobre vesti: Turbulencije će biti sve češće i sve jače – evo zašto

Pokrenut industrijski kompleks za preradu korišćenog nuklearnog goriva

Potpisan ugovor o izgradnji kolektora u Rumi
