Klimatski aktivisti bacili kante boje na Gučijevo božićno drvce u Milanu
Grupa aktivista “Poslednja generacija” bacila je u petak kante narandžaste boje na Gučijevo božićno drvce u luksuznoj šoping četvrti Viktorio Emanuele.
Oni su gađali Guči jelku, u znak protesta protiv kako su naveli:
“Kompanije sa prodajom od 10 milijardi evra godišnje koja donira milion evra u dobrotvorne svrhe i istovremeno nastavlja da podstiče sistem luksuza i konzumerizma. Gučijevo drvo ne samo da je u velikoj meri kritikovano, već je simbol životnog stila koji je potpuno neodrživ i skandalozan u svetlu ekonomskog jaza u Italiji”.
Sledećeg jutra, Guči je poslao belešku u kojoj se navodi da je kompanija odlučila da ne ukloni narandžastu boju „podstičući razmišljanje o društvenoj i ekološkoj odgovornosti“, naglašavajući da je to odluka doneta „uprkos nedvosmislenoj osudi svih oblika i manifestacija vandalizma“.
U belešci, kuća koju kontroliše Kering grupa, navodi da je „uvek pokazivala posvećenost rešavanju složenih pitanja društvene i ekološke odgovornosti. Potvrđujući svoju nepokolebljivu osudu čina, doneta je odluka da se ne interveniše, koristeći incident kao katalizator za kolektivno razmišljanje. Sa dugogodišnjom posvećenošću negovanju konstruktivnog dijaloga, Guči ponovo potvrđuje svoju posvećenost podizanju svesti unutar zajednice o ovim pitanjima, naglašavajući da zajednička odgovornost nikada ne bi trebalo da se manifestuje kroz nasilne ili vandalske radnje.