Borba za čist vazduh: Električni automobili i nove granice zagađenja

Foto: Shutterstock

U nedavnom ažuriranju ograničenja zagađenja vozila, zakonodavci Evropske unije suočavaju se sa kritikama zbog navodnog zamrzavanja restrikcija izduvnih gasova, pri čemu ekološke grupe pripisuju ovu odluku intenzivnom lobiranju autoindustrije.

Dok su ograničenja zagađenja izduvnih gasova za konvencionalna vozila ostala nepromenjena, fokus se preusmerava na električne automobile, koji su ranije predstavljani kao čistija alternativa.

Kompromis, poznat kao Euro 7 regulativa, postignut je u tajnim pregovorima u ponedeljak uveče.

Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) uspešno se borilo protiv strožih standarda, smatrajući ih skupim i potencijalno zastarelim do 2035. godine, zbog odvojenih zakonodavstava koje zahteva nula emisija gasova staklene bašte.

Direktorka ACEA, Sigrid de Vris, pozdravila je odluku o održavanju trenutnih granica, ali izrazila zabrinutost zbog novih odredbi koje ciljaju na česticu sa kočnica i habanje guma kod električnih vozila.

Euro 7 regulativa zadržala je granice emisije azotnih oksida (NOx) na 60 mg/km za benzinska vozila i 80 mg/km za dizel, u skladu sa zakonodavstvom iz 2014. godine.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Međutim, značajna promena u zakonu je uvođenje ograničenja za česticu sa kočnica od 7 mg/km (standardizovani uslovi testiranja) i strožih 3 mg za električna vozila koja koriste regenerativno kočenje

Regulativa takođe dozvoljava postavljanje ograničenja EU od 2026. godine na zagađenje nastalo habanjem guma, osim ako se do tada postigne međunarodni sporazum.

Ekološke grupe, uključujući Transport & Environment i Ekološki savez za standarde (ECOS), izrazile su rezerve.

Lucijen Matje iz Transport & Environment sugerisao je da zamrzavanje ukazuje na ponovni uspon uticaja lobija automobilske industrije, slično periodu nakon skandala sa testiranjem emisija u vezi sa dizel motorima.

Matijas Falkenberg iz ECOS-a prepoznao je potencijal Euro 7 standarda u smanjenju zagađenja mikroplastikom, ali naglasio je potrebu za dopunskim politikama koje se bave veličinom i težinom vozila.

U paralelnom sporazumu, “Euro VII” standardi za teška vozila, uključujući autobuse i kamione, doneli su pooštrenje ograničenja zagađenja izduvnih gasova.

Ovi razvoji naglašavaju kontinuirani izazov ravnoteže između ekoloških briga i interesa automobilske industrije u cilju postizanja čistijeg transporta.

auto industrija Ekološki standardi električni automobili EU Zagađenje vozila

Preporučeno

Najviši vrh Mont Everesta prepun smrznutog smeća: Čišćenje će trajati godinama

Najviši vrh Mont Everesta prepun smrznutog smeća: Čišćenje će trajati godinama

Jul. 08, 2024
Dejvid Stejnfort: Karakteristike pretnji od klimatskih promena nisu dovoljno prepoznate

Dejvid Stejnfort: Karakteristike pretnji od klimatskih promena nisu dovoljno prepoznate

Jul. 08, 2024
Predsednica EBRD u poseti Srbiji: Fokus na tranziciji zelene energije i održive infrastrukture

Predsednica EBRD u poseti Srbiji: Fokus na tranziciji zelene energije i održive infrastrukture

Jul. 08, 2024
Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Jul. 08, 2024
Srbija sa zalihama litijuma može biti ozbiljan igrač za ekološka vozila

Srbija sa zalihama litijuma može biti ozbiljan igrač za ekološka vozila

Jul. 08, 2024