Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja: Srbija postavlja stroga pravila za vožnju električnih trotineta

Foto: Shutterstock

Istraživanje Auto-moto saveza (ADAC) u Nemačkoj ukazuje na zabrinjavajuće trendove u ponašanju vozača električnih trotineta.

Polovina pešaka ne oseća se sigurno na ulicama, a električni trotineti su glavni uzrok.

Većina pešaka (71%) smatra da su nepažljivo parkirani i prebrzo voženi trotineti, dok 69% ukazuje na nepropisnu vožnju po trotoarima.

Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja u Srbiji strože reguliše vožnju električnih trotineta.

Vožnja je zabranjena na trotoarima, dozvoljena na biciklističkim stazama i putevima sa ograničenjem brzine na 50 km/h.

Nošenje kacige i prsluka je obavezno, a zabranjeno je korišćenje slušalica tokom vožnje.

Globalno, zakoni variraju. Francuska ograničava brzinu trotineta na 25 km/h, dok je u Singapuru obavezna registracija sa standardima za težinu i brzinu.

U Nemačkoj, trotineti ne smeju imati motor veći od 500 vati, s osiguranjem i nošenjem kacige pri brzinama iznad 20 km/h.

Građani Francuske su referendumom odlučili ukinuti iznajmljivanje trotineta u Parizu, pri čemu je parking bio ključni problem.

Odsustvo jasnog vlasnika takođe je izazvalo poteškoće.

Regulacije ovog vida transporta rastu u većini zemalja, odražavajući potrebu za boljim upravljanjem saobraćajem i osiguranjem bezbednosti, naročito u urbanim sredinama gde električni trotineti postaju sveprisutni.

električni trotineti Saobraćajna rgulativa Srbija Trotineti u Srbiji Urbana mobilnost

Preporučeno

Ispadanje sistema: Australija ima previše solarnih panela

Ispadanje sistema: Australija ima previše solarnih panela

Oct. 04, 2024
20 MW zelene energije stizaće iz biogasnih elektrana kod Plandišta: U planu gradnja 20 postrojenja

20 MW zelene energije stizaće iz biogasnih elektrana kod Plandišta: U planu gradnja 20 postrojenja

Oct. 04, 2024
Evropska unija ulaže 700 miliona evra u Zapadni Balkan: U fokusu klimatska odgovornost

Evropska unija ulaže 700 miliona evra u Zapadni Balkan: U fokusu klimatska odgovornost

Oct. 04, 2024
Norveška prva zemlja koja na ulicama ima više električnih automobila

Norveška prva zemlja koja na ulicama ima više električnih automobila

Oct. 03, 2024
Evropska unija predložila odlaganje primene novih pravila o krčenju šuma

Evropska unija predložila odlaganje primene novih pravila o krčenju šuma

Oct. 03, 2024