Gasni gigant ulaže 17 milijardi dolara u proizvodnju litijuma
Kompanija Ekson Mobajl (Exxon Mobil) ima za cilj da postane vodeći proizvođač litijuma – za baterije za električna vozila, a to namerava da učini kroz operaciju bušenja koju pokreće u Arkansasu.
Ekson je ranije ove godine kupio oko 48.000 hektara zemlje na geološkoj lokaciji u južnom Arkansasu, pod nazivom Smackover Formation, koja je bogata litijumom.
Kompanija će početi da proizvodi litijum za baterije čim pre – do 2027. godine, a cilj je da obezbedi dovoljno ovog minerala kako bi podupreo proizvodnju jednog miliona električnih vozila godišnje do 2030.
U toku su razgovori sa potencijalnim kupcima, među kojima su proizvođači e-vozila i baterija, rekao je Ekson u saopštenju, a piše CNBC.
Inače, pomenuta operacija sa litijumom dolazi u momentu kada su glavne naftne kompanije pod pritiskom da se pozabave klimatskim promenama.
Dok su se Šel (Shell) i BP fokusirali na obnovljive izvore energije kao što su vetar i solarna energija, Ekson ulaže 17 milijardi dolara do 2027. godine u smanjenje emisija sa fokusom na “hvatanje ugljenika”, zatim na vodonik i biogoriva.
Dan Aman, predsednik Eksonovog poslovanja za rešenja sa niskim sadržajem ugljenika, rekao je za CNBC da je povećanje domaće proizvodnje litijuma ključno za energetsku tranziciju. Ova kompanija, naime, gleda na litijum kao na “višedecenijsko ulaganje sa visokim potencijalom rasta”, budući da se SAD “prebacuju” na električna vozila.
– Želimo da predvodimo domaću proizvodnju litijuma, da uradimo to sa veoma povoljnim uticajem na životnu sredinu i postavimo to kao standard. SAD se u velikoj meri oslanjaju na uvoz iz Argentine i Čilea za svoje potrebe za litijumom, uprkos tome što imaju neka od najvećih nalazišta ovog minerala na svetu, prema podacima Geološkog zavoda.
Trenutno imaju samo jednu komercijalnu proizvodnju litijuma, u Nevadi.
Očekuje se da će potražnja za litijumskim baterijama porasti šest puta u SAD do 2030. godine, kako nacija bude sve više i brže prelazila na električna vozila. Prodaja tih modela je porasla za 50% u trećem kvartalu 2023. godien, u poređenju sa istim periodom lane, navodi CNBC.