Zabrana reklama za Toyota SUV u Britaniji: Ignorisanje ekološkog uticaja glavni razlog
Oglasna agencija u Velikoj Britaniji zabranila je reklame za Toyota SUV zbog ekoloških razloga i podržavanja vožnje koja “ignoriše uticaj na prirodu i životnu sredinu“.
Kampanja iz 2020. godine uključivala je video u kojem je prikazano desetine Toyota Hilux vozila koja brzo voze terenom, uključujući i reku.
Glas sa snimka opisuje scenu kao “jedan od pravih prirodnih spektakala“.
Takođe je uključivala sličan statički plakat sa SUV-ovima u prvom planu i desetinama drugih vozila u pozadini koja prelaze kamenitu teritoriju.
Grupa Adfree Cities podnela je pritužbu Agenciji za standarde oglašavanja (ASA), tvrdeći da reklame podržavaju ponašanje koje je štetno po životnu sredinu.
Oni tvrde da je vožnja van puta čest motiv u oglasima za SUV-ove koji pruža “lažno obećanje o neustrašivom avanturizmu“, uprkos tome što većina novih vozila ovog tipa biva registrovana u bogatim urbanim područjima u Velikoj Britaniji.
-Ove reklame ilustruju potpuni nemar Toyote prema prirodi i klimi, prikazujući ogromna vozila visoke emisije gasova koje brzo voze kroz reke i divlje livade – izjavila je Veronica Vignal, ko-direktorka Adfree Cities.
Toyota je osporila tvrdnje, tvrdeći da je Hilux dizajniran za najteže uslove i da ga koriste oni koji rade u industrijama poput poljoprivrede i šumarstva i koji zaista imaju potrebu za terenskim vozilima.
ASA je saopštila da “takvi scenariji nisu bili prikazani u oglasu” i da je poruka “vožnja bez obzira na njen cilj, kroz terenska područja i prirodne ekosisteme, bez obzira na ekološki uticaj takve vožnje“.
-Kao rezultat toga, nisu pripremljeni s osećajem odgovornosti prema društvu – dodali su.
Vignal je pozdravila odluku ASA, ali je dodala da regulacija oglasa za SUV-ove nije dovoljna.
Toyota je saopštila da ne odobrava ponašanje koje je štetno po životnu sredinu.
Kompanija dodaje da je video snimljen na privatnom zemljištu uz sve neophodne dozvole, u neekološki osetljivom okruženju, dok je statička slika bila CGI, bez ekološkog uticaja na to zemljište.
Istraživanje Badvertising, projekta Instituta New Weather i organizacije Possible, podržava tvrdnje Adfree Cities-a da se većina novih SUV-ova registruje u urbanim sredinama.