Švedska obalska straža angažovana zbog ozbiljnog curenja nafte na trajektu

Foto: Shutterstock

Švedska obalska straža intenzivno radi na čišćenju velike naftne mrlje koja je nastala nakon što je putnički trajekt “Marco Polo” iz kompanije TT-Line nasukan u nedelju ujutru.

Ova nesreća dovela je do ozbiljnog curenja dizel goriva u Baltičko more, a posledice naftnih mrlji po morski ekosistem i prirodnu sredinu mogu biti katastrofalne.

Trajekt “Marco Polo” obavlja redovne vožnje između luka Trelleborg i Karlshamn u Švedskoj.

Međutim, u nedelju ujutru, trajekt je neočekivano skrenuo sa svoje uobičajene rute i nasukao se južno od Karlshamna.

Ova promena kursa rezultirala je curenjem dizel goriva koje se širilo kilometrima po moru pre nego što je trajekt ostao zaglavljen.

Na licu mesta, obalska straža je pokrenula krivičnu istragu kako bi utvrdila uzroke nesreće i curenja goriva.

Preliminarna istraga otvorena je zbog mogućih kršenja pomorskih zakona, a istražitelji su angažovani kako bi se utvrdile okolnosti ovog incidenta.

Evakuacija putnika je sprovedena brzo i uspešno, sa svih 75 putnika bezbedno na suvom tlu. Međutim, ekološka katastrofa bila je neizbežna, jer je naftna mrlja brzo stigla do obale uveče istog dana.

Deo mrlje je čak stigao do kopna, zagađujući obalni pojas u opštini Sölvesborg.

Gusta magla u regionu otežavala je procenu obima naftnog curenja, ali koordinatori akcije čišćenja Erik Svensson izjavljuje da je trenutno poznato da se mrlja prostire na pet kilometara od obale.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Trenutno traje operacija čišćenja, a švedska Agencija za civilnu zaštitu će započeti proces dekontaminacije zagađenih područja.

Do sada je sakupljeno oko dva kubična metra nafte, ali tačna količina i obim zagađenja još uvek se procenjuju.

Švedske vlasti, zajedno sa kompanijom TT-Line, sada procenjuju štetu na trajektu “Marco Polo”.

Prema izveštajima, trup broda ima više rupa u prednjem i srednjem delu, kroz koje je prodrla voda.

Iako se obim štete još uvek ispituje, nema rizika da će brod potonuti, izjavio je Henrik Pahlm, šef pomorskog nadzora u švedskoj Agenciji za transport.

Naftne mrlje poput ove imaju ozbiljne posledice na morski život i prirodnu sredinu.

Životinje mogu pretrpeti povrede usled izlaganja nafti putem ingestije, udisanja i kontakta sa mrljom.

Osim toga, habitatni gubici mogu promeniti migracione obrasce i životne cikluse morskih organizama, a takođe mogu dovesti do erozije obala.

Ova nesreća podseća nas na važnost očuvanja naše prirodne sredine i strožeg nadzora nad pomorskim prevozom kako bismo sprečili ovakve katastrofe koje imaju dugoročne posledice na ekosistem i životnu sredinu.

Švedska obalska straža sada hitno radi na minimiziranju štete i čišćenju naftne mrlje, dok se istražitelji bave uzrocima ove nezgode.

Baltičko more dizel gorivo ekosistem nafta obalska straža Švedska trajekt

Preporučeno

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

U Kini proizvedena neuništiva baterija za električna vozila: Traje do milion kilometara

Jul. 05, 2024
Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Klimatski prihvatljivom električnom energijom snabdeva se polovina nemačkih domaćinstava

Jul. 05, 2024
Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Skaču cene: Kakao i čokolada u prahu u EU u maju skuplji za 6,3 odsto nego prošle godine

Jul. 05, 2024
Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Nemačka planira da uveze do 100 TWh zelenog vodonika do 2035.

Jul. 05, 2024
Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Ambalažni otpad: Obezbeđeno 3.000 novih posuda u više gradova Srbije

Jul. 05, 2024