Svaki četvrti zaposleni želi da radi u ekološki osvešćenoj kompaniji

Davno je prošlo vreme kada se odlazak na posao tumačio isključivo „poslovno“. Godinama unazad, radno mesto vezujemo i za povezivanje među ljudima, druženje, kreiranje ideja koje nas obogaćuju i profesionalno i lično. U tom procesu, svakako, veliku ulogu imaju sami zaposleni, ali i poslodavci. Oni su ti koji kreiraju tim i „prave“ adekvatnu atmosferu.

Čini se da se nikada pre nije toliko pričalo o ovom, „drugom“ aspektu poslovanja. Posle pandemije, masovnog rada od kuće, krize, ali i naleta radnika iz mlađih generacija, blagostanje među zaposlenima je imperativ, što je, naravno, usko vezano za odnos koji kompanije imaju prema njima.

Otuda koncept i termin „employer branding“ (ili brendiranje poslodavca) o kojem se u korporativnom svetu sve više priča i – na kojem se radi.

Ako se prvi put susrećete s ovim pojmom, evo kako je nastao: „Brend poslodavca“ je prvi put koristio Simon Barou 1990. godine, predsednik kompanije “People in Business”, a od tada je u poslednjih 30 godina bilo mnogo različitih definicija.

Ukratko, u pitanju je multidimenzionalna disciplina kojom se vrši uticaj, ne samo na klijente i potrošače, već i na interne odnose, tako da se postignu lojalnost, relevantnost, kredibilitet. U svetu marketinga, brend predstavlja zbir percepcija korisnika o kompaniji, reputaciji, kvalitetu uslugama, vrednostima, i to se vremenom menjalo.

Recimo, u današnje vreme, primetan je rast kompanija i, uopšte, popularnosti kompanija koje neguju visoke ekološke standarde. Održivost je tema gotovo svake manje ili veće firme koja želi da posluje dugoročno i ozbiljno, na konkurentnom tržištu, dok gradi i renome društveno-odgovorne i ekološki osvešćene zajednice.

Fokus firmi koje ulažu u „employer branding“ je na krajnjem korisniku, odnosno potencijalnom radniku, tako da se ti odnosi vešto i uspešno grade i neguju; posebno u današnje vreme, kada sve više (mladih) ljudi želi da bude deo odgovornih kompanija, onih koji pomeraju granice ili utiču na razne pozitivne promene u svetu, mimo svog segmenta poslovanja.

Često ćete, u poslednje vreme, videti i razne liste „Najpoželjniji poslodavac“, koje vam mogu mnogo reći o samoj kompaniji, a istovremeno utiču na vašu odluku da aplicirate za određeni posao u toj firmi i budete deo zajednice koja zaista „radi nešto dobro“.

Takve promene se naročito cene ako dolaze iz naftnih ili drugih, srodnih kompanija, jer znači da one – uprkos svom segmentu poslovanja – žele da se uklope u aktuelne, održive procese, zarad očuvanja planete.

Osim pojma održivosti, ono što zaposleni i kandidati za posao danas najviše cene jesu: finansijska stabilnost, lideri i balans između rada i privatnog života. Većim kompanijama je, generalno, najveći izazov da privuku kvalitetne kandidate i da ih, potom, zadrže, dok male i srednje kompanije muče organizacioni izazovi.

Petina poslodavaca danas kaže da ima definisanu „employer branding“ strategiju, a kod nešto više od polovine njih – ona je tek u izradi. Ipak, ono što bi definitivno trebalo da ih pokrene i motiviše na tom putu, jeste činjenica da uspostavljanje održivog „brenda poslodavca“ nikada nije bilo važnije.

U krajnjem slučaju, i rezultati globalnih istraživanja nam govore koliko je bitno da je brend poslodavca održiv:
● 65% ljudi širom sveta želi da radi za organizaciju koja se bavi društvenom odgovornošću;
● Svaki četvrti zaposleni tražio bi novi posao ako bi otkrio da njihov poslodavac ima loš učinak o pitanjima životne sredine
● 51% zaposlenih neće raditi za kompaniju koja ne učestvuje u društvenim aktivnostima.

eko standardi ekoloski osvescene kompanije posao Zaposleni

Preporučeno

Ispadanje sistema: Australija ima previše solarnih panela

Ispadanje sistema: Australija ima previše solarnih panela

Oct. 04, 2024
20 MW zelene energije stizaće iz biogasnih elektrana kod Plandišta: U planu gradnja 20 postrojenja

20 MW zelene energije stizaće iz biogasnih elektrana kod Plandišta: U planu gradnja 20 postrojenja

Oct. 04, 2024
Evropska unija ulaže 700 miliona evra u Zapadni Balkan: U fokusu klimatska odgovornost

Evropska unija ulaže 700 miliona evra u Zapadni Balkan: U fokusu klimatska odgovornost

Oct. 04, 2024
Norveška prva zemlja koja na ulicama ima više električnih automobila

Norveška prva zemlja koja na ulicama ima više električnih automobila

Oct. 03, 2024
Evropska unija predložila odlaganje primene novih pravila o krčenju šuma

Evropska unija predložila odlaganje primene novih pravila o krčenju šuma

Oct. 03, 2024