Studija otkriva: Avio-emisije 2019. znatno premašile prijavljene brojke
Nedavno istraživanje otkrilo je značajnu diskrepancu u globalnim emisijama avio-saobraćaja za 2019. godinu, otkrivajući da su bile gotovo 300 miliona metričkih tona veće nego što je ranije prijavljeno.
Istraživači su analizirali podatke sa preko 40 miliona letova i utvrdili da su emisije povezane sa letovima iznosile oko 911 miliona metričkih tona, što daleko prevazilazi 604 miliona metričkih tona prijavljenih Ujedinjenim nacijama.
Ovo otkriće ukazuje na nedostatke trenutnih mehanizama prijavljivanja, posebno u vezi sa zemljama u razvoju koje nisu obavezne da podnesu podatke o emisijama avio-saobraćaja u okviru Okvirne konvencije Ujedinjenih nacija o promeni klime iz 1992. godine.
SAD su se istakle kao najveći emiter emisija povezanih sa avio-saobraćajem globalno, dok je Kina, iako nije prijavila svoje letne emisije UN-u 2019. godine, izbila na drugo mesto.
Inovativni pristup studije, koji koristi model procene emisija visoke rezolucije za avio-transport, ne samo da kvantifikuje emisije ugljenika, već prati i druge zagađivače u realnom vremenu, uključujući azotne okside, sumporne okside i različite vrste ugljenika.
Ova mogućnost praćenja u realnom vremenu naglašava superiornost modela u odnosu na tradicionalne metode prijavljivanja, koje često trpe zbog dugotrajnih kašnjenja.
S’ obzirom na to da avio-saobraćaj doprinosi oko 2% globalnih emisija, rešavanje ovih diskrepanci i neprijavljenih emisija postaje ključno za postizanje ciljeva neto-nula emisija do 2050. godine.
Autori studije zagovaraju da njihova otkrića informišu donošenje političkih odluka i unaprede buduće pregovore o klimi, naglašavajući hitnost u premošćavanju razlika u prijavljivanju kako bi se otvorio put ka održivijem sektoru avio-saobraćaja.