Revizija biogoriva: Da li su ona stvarno rešenje za emisije iz transporta?
Revizori EU upozoravaju na preveliku zavisnost od biogoriva u smanjenju emisija u transportu, ističući nedostatak proizvodnih kapaciteta i pristupa održivim sirovinama.
Dok EU teži ispunjenju ambicioznih ciljeva za niske emisije ugljenika, posebno u vazdušnom saobraćaju, Evropski sud revizora (ECA) upozorava da trenutni kapacitet biogoriva daleko zaostaje za ciljem do 2030. godine.
Nikolaos Milionis, glavni autor, naglašava nedostatak jasnog puta za povećanje proizvodnje i ističe izazove dostupnosti biomase.
ECA dovodi u pitanje ekološku održivost postojeće proizvodnje biogoriva, uglavnom dobijenog iz useva namenjenih ishrani, čija upotreba je ograničena od 2020. godine.
Izveštaj ukazuje na nedostatke u proceni klimatskih koristi, zanemarujući indirektnu promenu korišćenja zemljišta i ugljenični otisak dostave sirovina ili biogoriva proizvedenog van Evrope.
Pratilac budžeta poziva Evropsku komisiju da razvije dugoročnu strategiju koja će se baviti dostupnošću i održivošću biomase, ističući potrebu za sveobuhvatnim pristupom.
Proučavanje ECA, koje otkriva da je EU od 2014. do 2020. godine uložila 430 miliona evra u istraživanje i promociju biogoriva, izaziva pozive za preispitivanjem politika koje podržavaju usvajanje biogoriva.
Komisija odgovara obećanjem da će proceniti razvoj biogoriva pripremajući predlog cilja za smanjenje emisija do 2040. godine.
Takođe se obavezuje da završi pregled priloga Direktive o obnovljivoj energiji koji određuje prikladne sirovine za napredna biogoriva, potencijalno uključujući oštećene useve i cijanobakterije.
Stručnjak za politiku goriva Barbara Smailagic slaže se sa ocenom ECA, ističući nesklad između trenutnih i potencijalnih održivih izvora sirovina i tražnje podstaknute politikom.
Ona tvrdi da proširenje liste sirovina neće rešiti neravnotežu, ističući da su biogoriva nedovoljna za široko smanjenje emisija, dok se e-goriva pojavljuju kao održivije dugoročno rešenje.