Rast proizvodnje: Prepreka modnoj industriji u ostvarivanju klimatskih ciljeva
Modna industrija je ostvarila značajan napredak u smanjenju emisije ugljenika i potrošnje vode, ali ovim postignućima suprotstavlja se porast proizvodnje, pokazuje izveštaj organizacije za klimatske akcije “Wrap”.
Godišnji izveštaj o napretku tekstilne industrije za 2030. godinu analizirao je brendove koji su se pridružili inicijativi “Textiles 2030” organizacije Wrap.
Ova inicijativa ima za cilj smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte novih proizvoda za 50% i smanjenje potrošnje vode za 30% u odnosu na 2019. godinu.
Tokom perioda od 2019. do 2022. godine, ovi brendovi ostvarili su smanjenje emisije ugljenika od 12% po metričkoj toni i smanjenje potrošnje vode od 4%.
Ovi pozitivni rezultati postignuti su zahvaljujući praksama kao što su reciklaža i ponovna upotreba odeće.
Međutim, ovom napretku protivi se povećana proizvodnja tekstila i prodaja, koja je porasla za 13%.
Iako su brendovi kao što su AllSaints, ASOS, Boohoo, Gymshark, Primark i Urban Outfitters zajedno ostvarili smanjenje ukupne emisije ugljenika od 2%, ukupna potrošnja vode povećala se za 8%.
Tokom 2022. godine, ove kompanije potrošile su 3,1 milion kubnih metara vode, što je dovoljno da se snabde 53% svetske populacije vodom za piće tokom cele godine.
Ketrin Dejvid, direktorka programa za promenu ponašanja i poslovne programe organizacije Wrap, ističe potrebu za održivim dizajnom, poslovnim modelima i promenom navika potrošača.
Istovremeno, ističe se uloga kompanija u smanjenju potrošnje, promociji trajnosti, reciklaži materijala i usvajanju cikličnih modela koji uključuju popravku i iznajmljivanje odeće.
Potrošači se takođe pozivaju da usvoje održivije navike pri kupovini.
Izveštaj je otkrio da samo 9% proizvoda koje prodaju trgovci je “prethodno nošeno”.
Ovo istraživanje ukazuje na potrebu za smanjenjem prekomerne potrošnje odeće u Velikoj Britaniji, gde se mnogi komadi odeće retko nose, a na nas je da nosimo ono što već imamo, doniramo, prodajemo, ili poklanjamo odeću kako bismo smanjili prekomernu proizvodnju.