Pritisak na auto-kompanijama: Hoće li uspeti da ispune ciljeve?
Sve je veći pritisak na automobilskim kompanijama da ispune stroge kvote za prodaju e-automobila, uprkos tome što se u Britaniji odlaže zabrana prodaje novih vozila na benzin i dizel.
Od januara 2024, nešto više od peti ne prodatih vozila mora da bude električno, a očekuje se da će cilj dostići 80% do 2030. godine, piše BBC.
Vlada je potvrdila da će politika ostati takva, iako je premijer Riši Sunak najavio da će zabrana benzina i dizela biti pomerena na 2035. godinu.
Firme koje ne ispune kvote mogu biti kažnjene sa 15.000 funti po automobilu.
Insajderi iz industrije rekli su da će kvote biti “nategnute”, da bi proizvođači to postigli, jer bi odlaganje zabrane vezane za benzince i dizelaše moglo otežati prodaju e-automobila, dok je Auto Trader sugerisao da bi kompanije mogle da smanje cene kako bi povećale prodaju i ispunile ciljeve.
Sunak je branio odluku vlade da povuče zabranu, insistirajući na tome da će Velika Britanija svakako ispuniti svoje neto nulte ciljeve.
Ali, postojala je neizvesnost u vezi sa tim da li će promena zabrane uticati na kvote za prodaju električne energije, pre nego što je poslovni sekretar Kemi Badenoh potvrdio da će obaveza o takozvanom vozilu sa nultim emisijama ostati na snazi.
Očekuje se da će ova norma zahtevati od proizvođača automobila da obezbede da 22% prodatih vozila budu električna sledeće godine i da se broj e-vozila povećava svake godine nakon toga, sve dok se dođe do 80 procenata.
Ciljevi za prodaju električnih automobila znače da najviše 20% ili manje procenata novih automobila prodatih do 2030. može biti na benzin ili dizel, a neki od njih će verovatno biti hibridi.