Pogledajte prototip “letećeg” voza: Italijanima sledeći cilj grdosija od 20 tona koja će leteti 200 na sat
Italijanska kompanija “IronLev” testirala je prvi put tehnologiju magnetske levitacije na tradicionalnoj železničkoj infrastrukturi. Kako su naveli, oni su pronašli rešenje koje ne iziskuje velike troškove kao ni prilagođavanje pruga.
Kompanija je predstavila snimak na sajmu “LetExpo2024″ u regiji Veneto, a na njemu se prikazuje prototip voza koji je težak jednu tonu, i koji putuje brzinom od 70 kilometara na sat na pruzi u Veneciji.
Tehnologija magnetske levitacije stvara zračni jastuk koji fizički odvaja vozilo od staze, smanjujući trenje, buku i vibracije, a time i potrošnju energije i troškove održavanja voza i infrastrukture, prenosi Hina.
<blockquote class=”twitter-tweet”><p lang=”en” dir=”ltr”>🚨🇮🇹A FLYING TRAIN? Italy Tests Hover Train Technology<br><br>IronLev successfully conducted a test of magnetic levitation train on an existing railway track, aiming to lower costs and energy consumption in the rail industry.<br><br>'Back to the Future' is finally happening!<br><br>Sources:… <a href=”https://t.co/EeaFzvvLMH”>pic.twitter.com/EeaFzvvLMH</a></p>— Mario Nawfal (@MarioNawfal) <a href=”https://twitter.com/MarioNawfal/status/1767639454162763874?ref_src=twsrc%5Etfw”>March 12, 2024</a></blockquote> <script async src=”https://platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>
Kina ovu tehnologiju koristi već gotovo dve decenije, ali u ograničenom opsegu. Brojne zemlje žele razviti mreže za vozove bazirane na tehnologiji magnetske levitacije, ali njeno usvajanje koče visoki troškovi i potreba izgradnje nove pružne infrastrukture.
U dosadašnjim testovima magnetsko polje stvaralo se uz podršku ad-hoc infrastrukture, koja se često sastoji od zavojnica izrađenih od vodičkih materijala i uključuje znatno veće troškove nego tradicionalne pruge.
– Neki naši konkurenti sproveli su testove na prugama koje su posebno prilagođene vozilima baziranim na tehnologiji magnetske levitacijom. Mi smo dokazali da naše vozilo može levitirati na postojećim prugama. To znači da je upotreba naše tehnologije jednostavna. Cilj je IronLeva za nekoliko godina razvije probno vozilo koje će biti teško do 20 tona i i kretaće se do 200 kilometara na sat – rekao je Reutersu predsednik IronLeva Adriano Girotto.